|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har precis köppt en E30 325e -85.. Bilen går som en klocka och jag är nöjd med allt förutom en sak. När jag ger "fullt ös" eller något annat som får motorn att röra på sig mycket så går remmskivan till servostyrningen i den undre kylarslangen!! Jag tror iaf att det är den remmskivan, (kommer inte ihåg) men ni som vet hur det ser ut vet oxå vad jag menar. Jag har bytat ut remmen till en kortare för att få remmskivan längre ifrån slangen (813 istället för 825), jag har även bytat motorkuddarna och ska byta växellådskuddarna imorgon. Men trots detta tar den ändå i slangen när jag ger fullt.. Det är ungefär 1cm mellanrumm mellan slangen o remmskivan som den står nu. Andra ETA ägare som kan berätta hur det ser ut på era bilar? Tack på förhand från nybliven BMW ägare. //Fredrik | |
|
kolla så att inte motorn hoppat ur sitt ena fäste! hade detta problemet på garagekompisens 02:a då han glömt spänna fast fästet efter växellådsbyte :) motorn rörde sig när man gasa så att generatorn skar hål i kylarslangen...vet inte hur dragningen ser ut på din motor men bara en tanke :) MVH Johan K |
|
|
Tack för det svaret.... ska kolla upp det imorgon. Fler tips är välkommna.. //Fredrik |
|
|
Bump! Söker ETA ägare för att få reda på vad som kan vara fel på min bil.. möjligt att det sitter fel kylare.. Snälla svara om ni har möjlighet! Mvh Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.