|
|
|
|---|---|
|
Var ute och mappade min 325 -92 turbo idag med en kompis. Första svängen sen vi fick till installationen av SMT6 eftersom det fanns inte ett schema som stämde! Hur som helst... Hur vi än ställer in de olika kollumerna, dvs bränsle, signal från LMM och tändning så spikar det lite, var ute ett bra tag och fick inte riktigt till det, då laddade vi på 0,6. Sänkte ändå ner till 0.4 och då gick den hyffsat bra, när man närmade sig 5500 rpm så började den rycka lite, knack sensorn kapade aldrig, typ tendens till spikning? vi provade höjja igen till 0.6 och det var samma där, så jag tror inte vi laddar för mkt. Då kommer min fråga, kan det ha någonting att göra med att det måste in en prog bränsle regulator för att inte bränsle trycket ska dala neråt? i princip blie nertryckt i tanken igen? kan det kanske vara att soppan har det lite svårt att ta sig fram och orsakar dessa "ryckningar" ? | |
svintoleffe |
Det kan nog kasnke ha med att ni måste banka ihop gapet på stiftet. MVH Leffe |
|
vad har ni i övrigt gjort på den? spridare? analog zero etc? antar att ni kör med extern knacksenssor? (-92) "Man skall sikta mot stjärnorna, då når man iallafall trädtopparna" andra bilar:Saab900T16@TD04 |
|
|
Jag tror inte att gnistan från stiftet släks då hade den nog inte gått alls över 5500 rpm... eller? Bilen är i överig orginal, nästintill iaf.. Knacksensor är väll orginal från 92? |
|
| Orörd tändkurva? komp? | |
| hur är kammarna ställda? testa mindre gap på stiften först! | |
|
Nej tändkurvan är inte orörd, vi har provat backa den som jag sa, men ingenting hjälpte. Kamaxlarna är orginal och jag tror inte att gnistan från stiften släcks... ska prova med att koppla ur lamdasonden, plugga in en bredbandslambda under mappningen och sen bara täppa till hålet o köra utan.. får se om det funkar! |
|
| Och jaa, jag har och kommer nog köra med orginal komp, på sin höjd sätta dit en större toppackning så man kan ladda lite till.. vill ha hyffsat rapp bil innan turbon kommer och undvika ketchup-effekten så mkt som möjligt =) | |
| Det borde funka med att plocka bort lambdan och ersätta den med en bredbands under själva mappningen och sen inte andvända någon alls, eller? Ända jag kan tänka mig är att katten kanske brinner upp? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.