|
|
|
|---|---|
|
Har precis bytt kjolpaket på min 540 till ett M5... Mycket snyggt! Problemet är: Hur/var sitter tempmetarsensorn i front spoilern?! På 540 fronten sitter den intrykt i ett litet profilerat hål precis till vänster om vänstra dimljuset. Så var det också på mitt förra M5 "aftermarket" paket. Men detta är den äkta varan = inget hål. M5 har inte detta lilla hål, så jag fäste sensorn på insidan av den understa läppen i spoiler, men då tar den upp ca 5 gr. värme från motorn. Hur sitter den på era "riktiga" M5:or? Danne - H U M A N R A G E - | |
|
Hittade du inget hål på höger sida då? Där sitter det ett "fake" luftintag längst ned med ett uttag för tempgivaren. Så är det med M5 tillverkade från 2/90 och upp. Före det satt det på andra sidan. Du har alltså en den nyare fronten antar jag. -M5 E34 Limousine register Länk |
|
|
jo 3.8 fronten... Ok. det är altså det då... Spelar det nån roll om man förlänger sladden till sensorn? Påverkar väl inte sensorn va? - H U M A N R A G E - |
|
|
Nej, det tror jag inte, går ju att lägga den fint under "läppen" hela vägen så den slipper bli utsatt för väder, men får väl linda den i tejp också. -M5 E34 Limousine register Länk |
|
|
bra! Tack för hjälpen! Sjysst M5 sida förresten... - H U M A N R A G E - |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.