|
|
|
|---|---|
|
Vad tycker ni, är det ett bra förhandlingsläge om en bil har stått hos en handlare länge? Eller bör man kanske vara på sin vakt?! Jag hittade denna på bytbil: Länk Bilen ser ju fräsch ut på bilderna, priset är kanske lite väl högt men ändå. Efter en snabb sökning på vv.se framkommer det att bilen har varit i handlarens ägo sen 030224, vilket är en stund. Är det lönt att åka 8 mil enkel resa för att titta på den eller ska jag titta på någon annan bil? | |
|
Om du ska pruta mer än 10% så önskar jag dig lycka till hos den handlaren. Dom är vädligt principfasta lovar jag dig. Dom har o andra sidan i princip alltid reko bilar och är en stabil firma. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Bilen ser ju väldigt fin ut och den handlaren är mig veterligen kända för att har bra bilar! Priset är för högt ja, Men som du säger så kanske dom känner för att bli av med den snart! Om bensinkontot inte är maxat för denna månaden så åk dit. Är ju värt ett försök och dom brukar ha ganska många trevliga bilar i lager så du kan ju se det som en utflykt och studie i trevliga bilar :)) /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
wendtan: Att det nästan alltid är någon som ska vara några sekunder snabbare :))) /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Snabba svar! Jag har sökt lite på forumet, och läst om Bilförsäljningen i Påarp, men det skadar ju aldrig att försöka! Slutar tidigt från jobbet imorgon så det blir att ta en tripp till Påarp! Återkommer med rapport. |
|
|
Hej. 8 mil enkel resa är väl ingenting när det gäller att åka och kika på bilar. =) ang Bilförsäljningen i Påarp så är de kända för att ta hem bra bilar med mkt utrustning. /Edvard BMW CS # 4503 Länk |
|
| Lycka till, spana in den morafärgade 330cin om den fortfarande finns kvar, otroligt läcker! | |
|
Påarp är som tidigare sagt genomseriösa men är samtidigt väl medvetna om det, dvs det kör med en lite snobbigare attityd (lite som Autoselect/Autoclassica i Ystad). Lite lustigt för både lokalen och omgivningarna ger ett lite sunkigt intryck, dock håller innehållet en generellt mycket hög klass vilket ju är huvudsaken. Är man medveten om detta och visar ett seriöst intresse tror jag absolut det går att pruta 10% om man visar att man är likvid. Mer än detta tror jag, precis som wendtan, är mycket svårt. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
Den blankslitna ratten ser ut att ha rattats mer än 12.900mil? Men självklart så har den inte gått längre....dom utlovar ju garanterad mätarställning ;O /Lazze Länk |
|
|
Lazze: Jag tycker den kommentaren är väldigt onödig, såvida du inte har belägg för det du säger(dvs varit och granskat bilen) Firman har solidt rykte och du dömmer ut en bil pga för mycket vinylglans på ratten? Jag känner inte till någon som råkat ut för en skruvad bil från påarp. De säljer stabila bilar, och de är medvetna om detta, och tar betalt därefter. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
wendtan: Nej det är ingen onödig kommentar. Det troliga är att ingen här på forumet har sett bilen live och K-O vill höra "våra" åsikter om det hela. Jag dömmer inte ut bilfirman, utan konstaterar bara att en ratt som ser ut på det viset brukar ha gått 20+, men det finns kanske undantag. Stabilt och solidt rykte eller inte, 148.000:- är ett klart överpris. /Lazze Länk |
|
|
Så ja då har jag tittat på och provat bilen... Först och får jag säga att jag fick bra bemötande och service där, inga problem att få provköra den. Bilen i sig var däremot ingen höjdare till det priset. Rost på bakluckan och trasig display under hastighetsmätaren var de saker jag upptäckte först. Sen tyckte jag även att den inte gick särskilt bra, ingen ork överhuvudtaget. Jag har provat andra 728:or och de kändes betydligt piggare än den här. Huruvida priset var prutbart eller inte kan jag inte svara på, kändes inte lönt när bilen inte kändes ok. Hursomhelst blir det till att jaga vidare. Tack för era synpunkter! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.