|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Undrar lite om det finns någon BMW 325i coupe årsmodel 92 till 94 med turbo? | |
|
Inte som standard.. Men de finns ju bilar med turbo påsatt i efterhand.. Eller så köper du en och kastar på en stressfläkt själv.. |
|
| okej.. vad kostar det att göra sådant då?? | |
|
oj, kan skilja stora summor.. kollade tidigare om man skulle kasta in en flerstegad turbo i min f.d E36 325..skulle gå på mellan; 20-30,000.. Kolla på zatzy.com på deras länk sida, där finns länkar till turbokonventerare.. Går säkert fixa billigt själv om man vill de med :) Kolla annars med ESS i Norge, kompressormata din 325 istället..men vad de går på har jag ingen aning om, eller om de ens går.. |
|
|
En fråga som ständigt återkommer vid turbokonvetering av BMW är: Hur gör man för att få dem lagliga för gatan??? MVH Jimmy |
|
|
Går i princip inte att få den laglig,de skulle va om man fick den omreggad me turbo i,men har aldrig hört nån som gjort/fått göra... |
|
|
hur e ticco´s e30 laglig då? har inte han turbo i sin.. däremot inga e36 med turbo vad jag sett än.. kompressormatad kan man få lagliga däremot, eller? |
|
|
varför får man dem inte lagliga då? the sound of speed |
|
Anton8 |
Det blir oftast en så stor effektöknign att man måste ha intyg från BMW på att Bromsar m.m m.m pallar för så mycket hästar :) Och att få såna intyg är nog Långsökt..alltså montera dit stressfläkt och håll tummarna sen att besiktningsmannen inte märker den! |
|
om ni söker på forumet, typ turbo NEAR lagligt eller liknande så kommer ni att få hur många trådar som hälst om hur man inte kan få det lagligt o varför. ticcos bil är inte laglig på gatan, den är därimot besiktigad varje år, men innan det så byter han hela motor/växellåda + styrsystem, då hans bil igrunden är en 318is (16V) men den turbokonverterade motorn är en från 325:an (2,5l 6:a) det intyget som man inte får från BMW är det som intygar att bilen är avgassertifierad med turbo, knappt nått bilmärke ger ut dom, volvo gjorde de på 240:n och sålde oxå ett turbokonverteringskitt. så det är inte den stora efektökningen som är problemet. att köra med turbo i en bil som inte har det orginal är igentligen inte att rekomendera, färsäkringsbolaget kan vägra att betala ersättning om du krockar, och att få bilen reggad med turbo är iprincip helt omöjligt (läs omöjligt) för den vanliga dödliga. men försök ni. om man vill ha en bil turbokonverterad så kan man bygga på en som är från -75 och tidigare då reglerna var annorlunda då och nu lagligt att turbokonvertera dom. det tror jag var allt. ursäkta stavfel och felaktigheter, rätta mej gärna. mvh Erik Jakobsson (O==00==O) 02 rullar fetast |
|
| de va bra skrivet, bra info.. | |
| Bra information! + i kanten | |
|
tackar tackar, forumet är ju till för att byta kunskaper så. mvh Erik jakobsson (O==00==O) 02 rullar fetast |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.