AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
881

Tankproblem E46

Visa användare
456
fin bil
525 TDS(a) 94
Tjena. en fråga om syrrans 320 E46 -00.
Hon har problem när hon tankar. Den vill inte riktigt svälja och pumpen bara bryter hela tiden. På BMW trodde dom först att det är en luftslang som går till nåt filter vid motorn som av någon anledning är tät. För att kontrollera detta, så måste dom riva hela innertaket då slangen går den vägen. Jag tror inte riktigt på denna teori eftersom det ibland (senast idag) går hur bra som helst att tanka (samma pump). Kan de va nån ventil som ska öppna och som hänger sig vid detta filter eller liknande? Om slangen va tät, så skulle det inte fungera ibland. Eller hur?
Kom med synpunkter. Tack på förhand.

Diesel innehåller mer energi än bensin!
Mitt tips är att vrida tankhandtaget 90 grader.
De brukar hjälpa, skulle inte tro att de har med luftslangen att göra. På vissa stationer är det rent hopplöst om man inte vrider handtaget.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Skulle också misstänka pumphandtaget!

Uppstår samma problem när hon tankar på annan mack/pump?

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Ja
709
Jacky Ickx
530dXA -16

BMW CS #08252
Har upplevt samma problem på vissa bensinstationer...men tror liksom föregående talare att det har mer med pumphandtaget än med bilen att göra.

Att vrida pumphandtaget fungerar ibland men lättast är att leta upp en station med en bättre fungerande pump...
Har också upplevt tankproblemet. Värst brukar det vara på Preem-mackar men OK/Q8 eller Statoil går bra. Lösningen när den bryter helatiden brukar som ovanstående inlägg säger att vrida handtaget upp till 90 grader.

___
"Lorem ipsum dolor sit amet ..."
Visa användare
456
fin bil
525 TDS(a) 94
Det sa jag också till henne först, men efter att försökt själv, så är det inte så enkelt. Om man knappt har handtaget istucket så att det nästan skvätter utanför, så går det lite bättre, men är ändå helt hopplöst. Och ja det är lika på alla mackar.
Sen kan det någon gång ibland gå helt utan problem!
Fler idéer?

Diesel innehåller mer energi än bensin!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.