|
|
|
|---|---|
|
Tjena. Har hittat en stereo till bilen. Nu e det så att den har 6 kanals lågnivå utgång!!! Är det 2 kanaler fram, 2 bak och 2 st basar eller hur funkar det? Ska koppla basen och mina 2st 6x9 till steget i bilen. (blir 2 kanaler), framsystemet kör jag dirket från huvudenheten.. Måste ka funka elle? Har nog bara 2 kanaler in på mitt steg (Rockford 501S), tror jag?! // AkA | |
|
sorry. stereon är "Pioneer DEH-P80MP" På BRL.se står det 6 Kanals lågnivå På Smartstep.se står det 3 kanals..... |
|
|
Du använder så många kanaler du vill av de sex som stereon har. Att den har sex lågnivåutgångar betyder att den har tre par höger och vänster. Har du ett fyrkanalssteg och använder två kanaler till dina 6x9, samt en kanal till subben, eller bryggar subben, så kan du endera använda bara ett par av kanalerna från stereon. Annars kan du välja att använda ett par till 6x9 och ett par från stereon till subben. Beroende på stereons finesser kan det senare ge fler justeringsmöjligheter. Kör du t ex ett tvåkanalssteg med simultanmod för basen så använder du bara ett par lågnivåutgångar på stereon. En manual till DEH-P80MP i PDF-format, om du inte redan hunnit köpa apparaten, hittar du här: Länk Av den framgår att det rör sig om tre par lågnivåutgångar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.