AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
622

bmw butiker

jo
1.001
joakim E
523i touring -00
skulle fråga om inbytespris på min bil men de tar inte in bilar som är importerade, gäller detta på alla bmw ställen eller är det bara en lokal "filosofi?" känns ju lite bittert att leta upp en begad bmw på annat ställe då jag ska ha en ny.

Joakim Eriksson
In
355
Inot
745iA -02
Jag har inte hört ännu om någon auktoriserad BMW-handlare som tar import i inbyte.

Det är nog lättare att sälja den privat, du borde få bättre betalt också.

Länk
jo
1.001
joakim E
523i touring -00
igentligen borde de ju inte spela dem så stor roll om alla papper på bilen är med mm, tex min har bara gått en månad i tyskland hade gått 68mil då jag tog in den är ju inget men visserligen kan man ju förstå om de är lite oroliga för bilar som kanske rullat x antal år i tyskland, då kan det kanske vara svårt att veta allt om bilen. nåja får sälja den privat istället

Joakim Eriksson
Känner igen det där. Om de nu mot förmodan skulle ta in en importbil så kommer de lägga ett skambud, räkna med ungefär hälften av vad du får om du säljer privat.

Mvh,
Kalle
_____
Bilen: Länk
jo
1.001
joakim E
523i touring -00
pratade med chefen och de skulle ha gett 42000 för den om de kunnat ta in den tyckte inte det lät så dåligt men kanske får mer om man säljer den privat

Joakim Eriksson
Förenade bil vet jag tar importbilar i inbyte imellanåt, men de är VÄLDIGT ovanligt.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Mr
435
Mr.Nullzwei
1602-72
2000 touring-72
2000 tii touring-72
323i Baur-84
328iM Coupé-97
525iM Touring Individual-95
Alpina B3 3.0-94
330e-20
Visst finns det BMW-handlare som tar importerade bilar i inbyte.

Det blir ju dock en viss skillnad i inbytespris i jämförelse med om man kommer dragandes med en svensksåld..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.