AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
1.033

Skillnad 635 e12 e28

Hej. hur ser man skillnad på 635:an som e baserad på e12:ans chassi o e28:ans chassi?! Jag har en 83:a som är italienimport.. Jag har den nya inredningen o den nya motorn köpte kraängningshämmarstag till e28 o satte på o det passade men jag är orolig att jag har e12:ans chassi.. Så jag är mkt tacksam för tips om hur man ser skillnad.. Sen undrar jag var man får tag på fjädrar samt dämpare gärna ställbart..
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
stick in huvudet under bilen, plåtbärarmar i bakvagnen och dragstag i stället för tryckstag i framvagnen. Då har man e12 bas i stället för e28 bas. Det är även väldikt mkt annat som skiljer men vid en snabb koll är detta snabbt/enkelt att kolla.

Men har du fått dit stagen för e28a chassit på din e24 så är den e28 basserad för dom stagen passar ej i e12 chassit

Absolut enklaste justerbara dämparna är koni´s grejor om man har e28 bas.
Hur mkt får det kosta? Det går att få byggt ben fram, pris ligger från 15000:- och uppåt för 2st kompletta ben med justerbar dämpning. Bak blir lite billigare då man kan annvända en universal "rejs" dämpare med 2,25" fjäder.
Tack ska du ha pelle. du är allt en bra man :) Oki doki. tror jag nöjer mig med fjädrar o dämpare av icke justerbar modell.. Den ska ju trotts allt inte gå på bana. Ngn som testat bilsteins varint? även weitec kom gärna med kritik o bra oveta om de olika märkena. bilsteins sett sänker ju bara 25 mm o de e ju störtlöjligt.. då får man gå på med kapen direkt ju..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.