|
|
|
|---|---|
| Hej. hur ser man skillnad på 635:an som e baserad på e12:ans chassi o e28:ans chassi?! Jag har en 83:a som är italienimport.. Jag har den nya inredningen o den nya motorn köpte kraängningshämmarstag till e28 o satte på o det passade men jag är orolig att jag har e12:ans chassi.. Så jag är mkt tacksam för tips om hur man ser skillnad.. Sen undrar jag var man får tag på fjädrar samt dämpare gärna ställbart.. | |
|
stick in huvudet under bilen, plåtbärarmar i bakvagnen och dragstag i stället för tryckstag i framvagnen. Då har man e12 bas i stället för e28 bas. Det är även väldikt mkt annat som skiljer men vid en snabb koll är detta snabbt/enkelt att kolla. Men har du fått dit stagen för e28a chassit på din e24 så är den e28 basserad för dom stagen passar ej i e12 chassit Absolut enklaste justerbara dämparna är koni´s grejor om man har e28 bas. Hur mkt får det kosta? Det går att få byggt ben fram, pris ligger från 15000:- och uppåt för 2st kompletta ben med justerbar dämpning. Bak blir lite billigare då man kan annvända en universal "rejs" dämpare med 2,25" fjäder. |
|
| Tack ska du ha pelle. du är allt en bra man :) Oki doki. tror jag nöjer mig med fjädrar o dämpare av icke justerbar modell.. Den ska ju trotts allt inte gå på bana. Ngn som testat bilsteins varint? även weitec kom gärna med kritik o bra oveta om de olika märkena. bilsteins sett sänker ju bara 25 mm o de e ju störtlöjligt.. då får man gå på med kapen direkt ju.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.