AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.219

Värde e30 325 -90 5500mil?

Norma
e30 325 -90 5500mil 65k:-
är det rättpris?
Jag är lite sugen på denna bilen men
undrar varför ingen slagit till på den bara.

enda nackdelen den har är ju den röda inredningen som skriker
´kom o hjälp mej´
Gemini__
Är det en 325iM tror jag mycket väl att man kan få ut dessa summor för den. Röd inredning, är det alltså skinninredning? Jag förutsätter att bilen är i ett absolut toppskick med anledning av det låga miltalet. 60000kr bör du kunna pruta ner den, och då är bara att slå till =)

Mvh:
Thomas
Gemini__
ok, nu har jag kikat på annonsen =) Tyvärr var där inget "M-paket" monterat, vilket behövs för att göra E30:n optimal utseendemässigt. Men allt går att eftermontera. Enl. bilderna ser den iaf ut att vara i ett mycket gott skick. Och inredningen är ju stentuff, hehe. Pruta en del, och köp. Tror inte du kommer ångra dig. Om jag skulle vara seriöst intresserad skulle jag börja med att bjuda 50000kr. Inte direkt i telefonen, utan på plats.

Mvh:
Thomas
Re
456
Real Power
e28 528i -83
Synd att det inte är en äkta 325iM.

Denna bil blir ju rätt så svår värderad eftersom väldigt många aldrig skulle lägga så mycket på en så gammal bil. Men en begränsad kundkrets värderar säkerligen denna bil till 50'-55' kr förutsatt att den är i tokbra skick och att miltalen stämmer! Det värdet kommer troligen stå sej och på sikt gå upp om den sköts perfekt.

Lycka till!

Mvh
Joakim
Norma
Okej, tack!

Vad får man ge för ett komplett M-paket på BMW då(orginal)?
Bilen verkar vara i ett helt unikt skick. Stort plus för sportskinnet, även om det är 80-tals-vulgo-rött (lite charmigt faktiskt). Plus för den snygga och på den tiden ganska ovanliga färgen.

65 000:- tycker jag är i överkant, men jag hade inte tvekat att betala 50 000:- för en så unik bil, som dessutom bara har haft två ägare (varav den första förmodligen är importören, det vill säga Förenade Bil AB)

Jag tror också att denna bil kommer hålla värdet bra, FÖRUTSATT att den behålls i originalskick. I samma sekund som ett par ögonlock, rieger kjolpaket eller annan smaklös styling monteras så förstör man värdet totalt enligt mig.

Mvh,
Kalle
_____
Bilen: Länk
Re
456
Real Power
e28 528i -83
Ska du köpa den bör du behålla den orginal. Synd att börja modifiera en så välskött orginal bil. Men det gör man ju som man vill. Den håller troligen värdet mycket bättre om du håller den orginal som Kalle redan nämnt.

Men å andra sidan blir ju bilen tio gånger snyggare med M-kjolar! ;)
B3 coupe
Ni som är intresserade om bilen kan ju komma och titta på den,
men jag kommer tveksamt nog att sälja bilen till någon finnig student med ett m-paket och skitig roller i bakfickan.

MVH 325.ans ägare
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
"tveksamt nog att sälja bilen till någon finnig student med ett m-paket och skitig roller i bakfickan." Ha..HA...

Den bilen ska hållas som den är! Visst är det snyggt med stora M-packetet men den är charmigare som den är, inte många E30 som är helt original nu för tiden!

Mvh Abbe

Länk
Jag håller med Kalle och Abbe här. Korvkiosk-stylade 325 E30 går det 13 på dussinet men originalbilar är verkligen sällsynta.

Jag letade 325 E30 omkring 1997-98 och redan då var det svårt att hitta orörda originalbilar. Minns att det då stod en helt original röd 325 med sportstolar i svart skinn, 7000 mil tror jag, hos Bilpartner (Saab) i Lund. Runt 100kkr begärdes då (1997) vill jag minnas.

En svårvärderad bil som lär med största sannolikhet betinga ett högt pris även om några år om den hålls efter och inte rullar alltför långt.

Hur coolt är det inte med en 100% original 325 E30 med 14-tums alufälgar som käkar nyare V70 och Saab 9-5 till frukost...respekt!

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Den som förstör den där fina E30:n med M-paket och ögonlock borde straffas. Jag kan för mitt liv inte begripa denna j-vla hysteri med M-paket, ögonlock, kjolpaket, sportsystem, mm. mm.

Om det är nåt unikt man vill uppnå så behåll den orginal! Eller köp en Uddabil... Ford Edsel kanske...!?

mvh
-BeeMWe-
Åhhåååå tänk att sätta på pirat m3speglar med mercablinkers! åhåhåhååå!! i kolfiberlook!! haha

gangsta_toth
Är inte M-paket orginal då? Sen om det sitter monterat från fabriken eller inte spelar väl inte så stor roll?

Men jag håller med om allt det andra. Fy för ögonlock, rieger-paket och allt det andra tramset.
Ford och Edsel är två skilda märken.
Ford ägde edsel precis som bmw äger minin.
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
MB: Jaja, ok då.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.