|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Lycka till nästa gång! Du har ju bara lite "finslipning" kvar, men det är ju mycket tillfälligheter som kan ställa till det på en uppkörning. |
|
|
Det där med imman på rutan kan kännas lite tufft. Han har rätt i sak, men hade det bara varit det hade han troligtvis inte underkänt dig. Och tipset är återigen att vara övertydlig. Det räcker inte att du vet att cirkulationsplatsen är fri, du måste även övertyga körprovsförättaren att du har sett att det är fritt. Kör långsamt fram mot cirkulationsplatsen (gäller även korsningar, skymda utfarter mm), rör ordentligt på huvudet så att han ser var du tittar och ha bromsberedskap precis när du kör in i cirkulationsplatsen/korsningen eller passerar utfarten... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
pob |
Jo ni har nog rätt grabbar! :) Men nu är det väntetiden som är lite tråkig.. Funderar på att ta ett par körlektioner iaf, kan ju inte skada.. Jesperado: Tackar för tipset, ska försöka tänka på det.. Denna gången jag körde upp var jag så nervös så det var helt sjukligt, bara skakade sista timmen... Sen att handledaren som jag körde upp med var allt annat en trevlig gjorde ju inte saken bättre.. Tyvärr.. /Pontus Bergström (OO=00=OO) Länk |
|
pob: Jobbigt med väntan, Synd att du inte bor i sthlm, Här har vi ett system där man kan ringa att telenr och få återbudstider under samma dag, öppnar vid 7 tror jag och när tiderna är slut så stänger dom av telefonen. Fast det kanske finns på fler ställen i Sverige? /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
pob |
Jo, men samtidigt är det ju bra att köra upp i den staden man är uppfödd i också, den kan man ju trots allt.. Sen när den är liten som denna så är det bara fördelar..:) /Pontus Bergström (OO=00=OO) Länk |
| Om man ska ta om körkortet,måste man köra halkan om på nytt?Är inte det oändligt? | |
pob |
Nej du behöver inte göra om halkbanan.. /Pontus Bergström (OO=00=OO) Länk |
| Halkan räcker i ett år eller så var det teorin som räcker i 1 år | |
pob |
Ja så kanske det är, men har man en gång haft B-kort så slipper du göra om den helt sen.. :) /Pontus Bergström (OO=00=OO) Länk |
|
Lycka till idag nu då! /Christofer |
|
| Efter att ha läst hela historien blir man ju dönyfiken hur det gått idag! Klarade du dig? (*Håller tummarna*) | |
pob |
Hehe, japp jag klarade det, det var samma grisgubbe även denna gång men jag tror han hade fått sig nåt inatt eftersom han nästan var glad och inte hade nåt att gnälla om.. :D Och jag har inte tagit nån körlektion eller nåt, skönt att ha det avklarat nu iaf.. ;) /Pontus Bergström (OO=00=OO) Länk |
|
Stort Grattis!! ta det lugnt nu bara......:) Mvh Dragolito |
|
| GRATTIS! | |
|
Grattis! Håll hårdare i lappen nu... /Christofer |
|
pob |
Tackar tackar grabbar.. ;) Jo jag ska försöka göra det, men samtidigt måste jag ha nåt att göra nästa sommar också.. :D /Pontus Bergström (OO=00=OO) Länk |
| Säkerhetskontroll för er som inte tagit kortet än: Länk | |
Paap Reeder |
.... inte undra på att hustru blir megairriterad på mig medans jag går igenom listan när vi skall fara och köpa kattmat. MVH /// Paap R |
| ..Ja och kattmat som inte ens är gott! :-) | |
|
Hehe, precis. INGEN gör ju kontrollerna sen i verkligheten (inkluderat den man kör upp med) :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.