AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
9.346

Uppkörning 9 dagar! Puh!

Sida 2 av 4
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Jeppe:
Får du besiktiga din egen bil?
/A
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Sigdarve: Jag får naturligtvis inte utföra den årliga kontrollbesiktningen själv, men det finns inget som hindrar att jag själv kontrollerar samma saker...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

pob
Gaaah, nu börjar man bli bra nervös här..
Bara fem dagar kvar nu!
Men men, bara hoppas det går bra, för jag orkar inte gå i vinter! Puh!

/Pontus Bergström
(OO=00=OO) Länk
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Jeppe:
Det var den årliga kontrollbesiktningen jag tänkte på. Jag var bara nyfiken på hur det var reglerat.
/Anders
Wa
582
Wallace
325ITM Tåring -06
Lycka till Pontus!

Det ska nog gå bra! Ta det lugnt och fint så ska det inte vara några problem....tio i 2 på ratten.

/Wallace
pob
Wallace: Tack för dom orden! Jag hoppa att det går bra jag med, för jag har ju klarat det förr så, men det är väl att man slarvar som är risken.. :/

/Pontus Bergström
(OO=00=OO) Länk
pob
Nu är jag vidrigt nervös,
är nervösare nu än första gången jag tog kortet...

Nu är det 12 timmar kvar innan jag sitter i bilen... Puh!
Var tvungen att skriva av mej.. :/

/Pontus Bergström
(OO=00=OO) Länk
pob: lycka till!!!
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Hur gick det då?

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

pob
Hej, det gick inte bra alls!

När jag kom dit och satte mej i bilen med världens spydigaste handledare,
så fick jag först göra en inre kontroll och sen begav vi oss iväg..
Jag han åka ca 100m sen var hela bilen full med imma, så då slog jag på fläkten och det är ju rätt normelt anser jag?!
Sen fortsatte färden mot söderala och tillbaka, nåt varv i stan och när jag kom till en rondell så blinkade jag fint och fortsatte.
Sen när vi åkte tillbaka till platsen vi började färden på så sa han:
”Tyvärr så kan jag nog inte godkänna dej...”

Jag: ”Varför då?!”

Handledaren: ”Jo för att det han bli imma på rutan, och att du åkte för fort in i rondellen..”

Jag: ”Va! Jag slog ju på fläkten! Och sen så var det ju helt tomt med folk där och vad är för fort enligt dej då?!

”Ja men sikten hade ju redan hunnit blivit dålig, Ja för fort är väl 30-35km/h”
(Jag kan poängtera att det är 50 där! Sen såg jag åt alla håll, dvs FRI sikt i flera hendra meter!!)

Jag var riktigt förbannad när jag kom hem, kan jag tala om..

Så niu får man väl beställa ny tid då..

/Pontus Bergström
(OO=00=OO) Länk
pob
Oj, kom på att kanske inte alla vet vart söderala är.. :) Det ligger ca 0,5-1 mil bort..

/Pontus Bergström
(OO=00=OO) Länk
Uppkörningen är ett lotteri!
Hawar
Om det stämmer det du säger så hade jag också blivit förbannad, vadå hann bli imma på rutan ?? Man slår ju inte på fläkten när det inte är ngn imma !?!?

Hoppas det går bättre nästa gång.
pob
Ja, det stämmer att han sa så, jag tycker det var ett otroligt löjligt argument att köra med..
Man kan nästan tro att han visste att jag mistat kortet tidigare och var "superpetig" denna gång eller nåt..

/Pontus Bergström
(OO=00=OO) Länk
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Synd att du inte fick kortet. Blir mer och mer skrämd varje gång jag hör historier som denna. Speciellt med tanke på att jag nu har mindre än 6 månader till uppkörningen. hmm...

Jag har en del kompisar som haft med t.ex. pappa i baksätet under uppkörningen och jag har en teori om att en lite halvgrinig handledare som skulle fälla dig för någon liten tabbe kanske är mer mild i sin dom om man har med sig någon äldre. Vad tror ni om detta?

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Jag skulle om jag var uppkörningsgubbe, skita i om man hade farsan med sig, har man kört "fel" så ska man inte ha körkortet oavsett om man har farsan med sig eller inte. Tvivlar på att det spelar någon större roll.

Hur rättvis han varit mot pob vet jag inte, jag var ju inte där, men dom brukar bli kinkiga om man kör fort i korsningar osv.
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Det var hastigheten in i rondellen som fällde dig, inte imman!Att fläkten var avslagen måste ha varit ett test, jag stänger aldrig av fläkten helt.Och det är ju inte förbjudet att ha fläkten av. Blir det immigt, så sätter man på fläkten. Det är ju som att köra med dimljusen på hela tiden, ifall att det skulle bli dimma!?
/A
Andersson, Min körskolelärare åkte med mig vid min uppkörning eftersom han inte orkade gå tillbaka till körskolan, och det gjorde en lite lugnare eftersom det kändes som man var ute och övade. Om farsan vill ut på sightseeing hade jag nog tagit med honom, dock kanske det ska tilläggas att jag gjorde en klockren uppkörning med bland annat tight fickparkering i brant uppförsbacke.
pob
Jo det var lite surt, men hastigheten in i rondellen var inte alls hög, visserligen enligt mej, men jag kan poängtera att rondellen är stor och du har sikt at alla håll i flera hundra meter..

Det värsta var att karln tjatade mer om fläkten än rondellkörningen...

Sen fick sig självförtroendet en bra stöt med tanke på att jag har haft kortet förr och inte klarar uppkörningen nu, det är f*n skamligt!

/Pontus Bergström
(OO=00=OO) Länk
pob
Nu har jag iaf en ny tid, den andra november.. Så det är väl bara att vänta.. :/

/Pontus Bergström
(OO=00=OO) Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.