|
|
|
|---|---|
|
Någon idiot har slangat bensin ur min bil genom att på något sätt tydligen lyckats trycka tillbaka sprinten som låser tankluckan. Enda synbara skadan är en liten lackskada på kanten ovanför tankluckan. Min fråga är om det finns någon som vet om det är lätt att själv montera en brytare på tanklocket som går till bilens övriga larm (DEFA)? Jag har ju en brytare på motorhuven, så det borde väl gå att använda något liknande även på tanklocket? Är det kanske bara att koppla ihop med motorhuvens brytare?? Nu går det ju bara att trycka in sprinten trots att larmet är på utan att det händer något... Ska även skaffa ett låsbart tanklock har jag tänkt. // Jögge | |
| har också funderat på det, nackdelen med ett låsbart tanklock är om de ändå ger sig på den och förstör låset, då lär det vara svårt att tanka, om den inte går att få bort | |
| Låsbart tanklock är inget att ha..behövs bara en mejsel sen har du plåtskador också...bättre med en boll av ståltråd typ najtråd i röret..inga problem att tanka...men det går inte att få igenom en slang.. | |
|
går det att "slanga" bilar gjorda detta sekel? Har hört att det är lite svårt numera! /A |
|
|
Det tar ju sin tid att slanga bensin, så då borde ju åtminstone ett larm kopplat till luckan vara avskräckande i alla fall... Det blir nog ett låsbart tanklock trots allt. Det får visa sig om det var en bra ide eller inte. Jag vill ju försvåra för avskrädet som inte själv vill betala för bensinen... // Jögge |
|
|
Sigdarve: Tyvärr så är min bil gjord i förra seklet... (13 år sedan) // Jögge |
|
|
Du har alltså en bil från förra årtusendet;-) /A |
|
|
Jögge38! Jag skickar en ny BMW! Vad vill du ha? /A |
|
| Inte vart helt ovanligt att slanga på ett annat sätt på moderna bilar som är svåra att få ned en slang i..en uppklippt dunk under bilen och en kniv genom tanken | |
| Inte vart helt ovanligt att slanga på ett annat sätt på moderna bilar som är svåra att få ned en slang i..en uppklippt dunk under bilen och en kniv genom tanken | |
|
Sigdarve: Ja tom förra årtusendet... Kan du avvara ett ex av den absolut senaste M5:an så blir jag glad... :-) gto80: Jag har plasttank jag med... Slipper rosten i alla fall... Nej det ska bli en brytarkontakt till tanklocket med precis som jag har under motorhuven. Frågan kvarstår dock om det bara är att koppla ihop den från tankluckan till den från motorhuven? // Jögge |
|
|
Men...ska man verkligen äga en bil om man inte har råd o tanka den?? ///Schumi |
|
|
_Schumi__ : Ofta är det mopparna som får tankas så här... Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Liten update... Har nu köpt ett låsbart tanklock på Mekonomen för 139kr samt beställt tid för uppgradering av mitt Defalarm så att även tankluckan är larmad, skulle kosta 600kr och det tycker jag är fullt överkomligt. Så nu är det både hängslen och livrem som gäller... Få se om det håller bensin-iglarna borta... // Jögge |
|
|
Skaffa ett STORT basebollträ också.... ¤¤¤¤¤¤¤Iron Maiden¤¤¤¤¤¤¤ |
|
|
Det sitter väl en brytare för baksätet också, så får du lite kortare att dra kablarna. Lars |
|
|
Lars: De kommer troligen att dra kablarna från bakluckan, vilket skulle vara närmaste vägen. halvgute: Ja ett litet och behändigt som man kan ha i bilen skulle inte vara fel... :-) // Jögge |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.