AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
722

Problem med brända cd-skivor!

[M
23
[MOMO]
323iC -98
Hej

Jag har buissness cd " stora ljud paketet" i min coupe..problemet är att jag kan inte spela brända cd-skivor..bara orginal ngn som har stött på liknande problem??

Ps: varje gång ja matar in en skiva så ger cd ifrån sig ett mekaniskt ljud "knakande"....

Mvh

///MOMO
Visa användare
324
Sebbiis
spanar efter m3

Hmm, skumt.. har oxå busniss stereo. Cd-rw skivor är omöjligt men vanlig cd-r funkar..

Funkar vanliga skivor?

Länk
[M
23
[MOMO]
323iC -98
jaa vanliga orginal skivor fungerar..vill verkligen inte byta ut den för den sitter så fint med kliman :((
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Att vissa spelare har problem med RW-skivorna är inget nytt. De skivorna har sämre reflektion/kontrast än vanliga brända skivor, som i sin tur har sämre reflektion/kontrast än köpta präglade dito.

Sedan kan olika skivfabrikat skilja sig en hel del åt, vissa skivor ger tillräcklig kontrast och reflektion för att känsliga spelare skall fungera med dem och andra fabrikat kanske inte fungerar alls i spelaren...

Även inspelningshastigheten kan spela in. Ofta ger en långsam bränning bättre kontrast i skivan och då kan det fungera bättre om man har tur.

Jag har inte provat RW-skivor i min originalspelare, men vanliga brända skivor fungerar bra.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
6
Tobox
523iA Touring -00
Vet att man inte ska göra reklam men..
Köp Verbatim-skivor.. med dubble protection, Crystal + super AZO
CD-r skivor är en sån grej som man alltid ska köpa med kvalité.
Finns säker andra skivor som är bra också. Dessa har jag dock kört på nåt år nu. Funkar hur bra som helst.
Bra skivor blir inte bara driftsäkrare.. de är normalt även mer tåliga mot tidens tand.. främst då UV-ljus.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Håller med Tobox och Johan B. Bränn skivorna (Verbatim) i max 12x, och jag har märkt att nero burning rom funkar bättre än oem program som följer med vissa brännare.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.