AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
975

201m @ BlackRace, med 325 snik bygget.

Visa användare
590
JTP
E30 318i '88 2,5TIC
Vi körde som bäst med BMW'n ínnan vi gav oss; 8,97 / 1,97 @ 60 fot, samt en slutfart på 126 km/h. Över våra förväntningar gällande Beemern.

Snik bygget som hade problem med koknikar, som jag beskrev i en tidigare tråd.

Länk

Länk på bygget.

Bygget kostade ~ 300 kr. Och det håller ihop.

Koknigarna beror medst troligt på en spricka i toppen, förra ägaren upplyste om oss "hemlig" info som man inte fick vid köpet av bilen :F.

Nåja, kul var det, Kanske blir att bygga vidare vem vet?
svintoleffe
JTp

Ruskigt bra sida du länkade till, väldigt bra skrivet o förklarat.

Väldigt smart tänkt med oljereturen lär jag säga, det har man inte haft en tanke på.

Funkar kopplningen eller slirar det?

MVH Leffe
AC
188
ACAB
325coupe 93a
cool sida mycket tuft bygge jag förstår att ni hade kul,ska själv börja med mitt bygge i vinter får se om det kommer upp nån liknande sida.

vågar man inget så vinner man inget!!!!!!
l3
180
l3xus
323TIC -83
Röret ni drog oljereturen till sitter ju under insuget och returen från turbon är röret som man ser på ovansida turbon med slangen. Hur drog ni slangen till andra sidan? Det ser ut som den går ner framför motorn men blir det en bra lutning för returoljan då?
Håller på att fundera ut en annan oljereturslösning till min turbo för jag vet inte om min är så bra.
Länk
Tittar man på bild nr 2 i länken så ser man hur min är idag men funderar på att flytta den till framsida tråget som jag ritat in på bild nr 3, men den lösningen som ni har kanske är bättre?
Visa användare
590
JTP
E30 318i '88 2,5TIC
Hejsan!

Vi har inga problem med slirande koppling eller problem med drivlinan, men det skall nog ses över om det blir så vi ska bygga vidare på bilen.

l3xus: Mycket riktigt, det är olje returen från toppen. Dock är det inte det "lilla" röret på ovansidan av turbon som är returen, det är olja till den, alltid returen nedåt imo :P .. Vi har inga problem med oljetryck e.t.c., slangen har en ganska bra lutning från turbon till returen från toppen. Slangen är dragen där det är som jävligast att få platts med saker: framför motorn klossad mot kylaren i stortsett.

Inlägget jag skrev först, blev lite fel såg jag ~3000kr har vi laggt ut på den. Samt att jag vet inte om tiden stämmer, får kolla tid korten hos Max, kan ha minns fel.

"Vågar man så vinner man inget" - Helt rätt.

Sidan skall updateras så småningom till en "riktig" sida.

"blao is the name of the game!"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.