|
|
|
|---|---|
john84 |
Håller på kikar på en 328i e46 -98a. Förardörren ser omlackad ut, och bilen har varit avställd i snart ett år. Den är nybesiktat och så, men jag anar oråd. Finns det något sätt att kontrolla om bilen varit krockad? Man kanske kan ringa till bmw å kolla om den vart inne för reparation? //John |
|
Anar du oråd redan innan du köpt den så köp en annan bil är mitt råd! Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
känns det inte rätt så välj en annan bil, finns ju ett par stycken att välja på ! :) MVH Johan K |
|
john84 |
den är ju fräsch och så, vad jag såg så verkade alla inpassningar vara symmetriska. Den har gått snart 11.000 mil men inredningen var verkligen välskött. Ska nog ta mig en till titt innan jag bestämmer mig... |
|
Omlackningen kan ju bero på andra orsaker än krock...mina framdörrar är t ex bytta på rostskyddsgarantin! (fast lackningen är så bra gjord så jag tror inte att någon kan se att de är bytta!) Om det är orsaken till bytet, finns detta dokumenterat hos BMW, frågan är bara om de vill lämna ut informationen... Fråga säljaren varför framdörren är omlackad och varför den varit avställd ett helt år! Det kan mycket väl vara så att det är en krockad bil som en verkstad köpt upp och lagat när de fått luckor i verkstadstiden. Annars finns det som sagt många objekt att välja mellan. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Det måste vara denna du tittat på: Länk Förardörren har en viss nyansskillnad på bilderna, helt klart. Har du kollat på bilen i verkligheten? |
|
| Är det bara jag som tycker att det även är en nyans skillnad på passagera dörrn oxså? | |
|
Om man skall gå efter bilderna, är nyansskillnaden för stor för att jag skulle köpa den bilen i alla fall! Tyckte också att högersidan såg lite skum ut, men det är svårt att säga på så dåliga kort. Snabb koll med vägverkets hemsida gav följande: Regnr: TAT028 Färg: SILVER Fabrikat: BMW 328 I Årsmodell: Fordonsslag: PB Chassinummer: WBAAM51070EZ43166 Upplysningar: Ägare/Brukare Namn: SALEKOGRUPPEN I STOCKHOLM AB Adress: BOX 23039 Postnr: 104 35 Förvärvsdatum: 2004-08-03 Ort: STOCKHOLM Fordonsdata Fordonsstatus: Avställd (2003-11-10) Antal ägare: 3 Datum för första reg.: 2002-05-14 I trafik första gång: 2002-05-17 Direktimport: Ja Utredning: Nej Tillfällig registrering: Nej Besiktningsuppgifter Besiktningstermin: 2005-08-01 - 2005-12-31 Senast godkända besiktning: 2004-08-06 Föreläggande: Nej Körförbud: Nej Vägmätarställning, km: 105749 Skatteuppgifter Skattepliktigt: Ja Brukandeförbud: Nej Årsskatt, kr: 1628 Debitering vid påställning, kr: 678 Debiterad fordonsskatt, kr: 0 Kreditering vid avställning, kr: 0 Debiterad avgift, kr: 0 Huvuduppbördsmånad: januari Förfallen skatt/avgift, kr: 0 Skrotningspremie, kr: 700 Vägavgift Vägavgift (kr/år): 0 Betald till och med: Tekniska data Effekt kW: 142 Antal passagerare: 4 Max släpvagnsvikt: 1600 Max släpvagnsvikt B-behörighet: 1520 Max lastvikt: 370 Kopplingsanordning 1: Kopplingsanordning 2: Däckdimension fram: Däckdimension bak: 225/50R16 Kaross: Täckt Tycker det verkar lite skumt att bilen importeras och används ett tag för att sedan ställas av under nästan ett år. Men det kanske finns någon bra förklaring på det...vad vet jag? Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Vad har vägverkets hemsida för adress? Mackan |
|
|
www.vv.se Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
kilroy |
Om bilen är importerad kan man kolla med tyska morsvarigheten till Vägverket om bilen är krockad i Tyskland. Man behöver narurligtvis bilens chassinummer. Vägverkets information innehåller inte per automatik upplysningar om bilen varit krocked eller om den genomgått större reparationer.När det gäller krockade bilar så finns det nog anledning till en viss försiktighet. När det gäller relativt nya krockade bilar (BMW) som renoverats av BMW så kan man tänka på följande...En vän till mig, verksam som arbetsledare på en auktoriserad BMW-verkstad i södra Tyskland, har uppfattningen att en seriöst renoverad BMW är bättre riktad och passad än en fabriksny....Jag är övertygad om att han har rätt...Sen får man förstå att en del människor känner ett visst känslomässigt motstånd mot att köpa en bil som varit krockad... |
john84 |
Var och kollade på bilen lite nogrannare. Både fram och bakspoiler stack ut olika mycket på sidorna. Och i motorrumet så var det spackat på vänster fjäderbenshus. Samma sida som har ny dörr alltså. Att sedan bilfirman inte nämner att dom ägt bilen 2 gånger förns att jag själv tar upp det verkar ju lite skumt. Han blev rätt förvånad när jag sa det, och svarade helt enkelt "jo, det har vi....". Jag aktar mig för denna bilen iallafall.. |
kilroy |
I detta fallet är det säkert klokt att vara försiktig...kilroy |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.