|
|
|
|---|---|
|
När jag letar efter ett nyare åk blir jag förvånad över de priser som begärs för 10-12 år gamla 325:or. Många vill ha uppåt 70 000 för en i mitt tycke ganska daterad bil och för de pengarna och kanske 10" till får man rent av en e39 523/528. 328:an är ofta lika dyr som en nyare 528. Det verkar dessutom vara stört omöjligt att hitta en snygg originalbil utan det enda jag stöter på är fula hemma stylade bilar med doftgranar och "ögonlock" (snälla förklara varför man täcker över sina lyktor). Vad tycker ni? Var letar man för att hitta originalbilar till verklighetsanpassade priser? Kanske har jag fel och skall betala för de där plastsjoken som hängts på bilstackarna? | |
|
Jag tycker det finns gott om o-stylade bilar men att priserna kanske är lite väl saftigt tilltagna håller jag absolut med dig om. På blocket.se tycker jag man hittar många utan "försnabbande" extra-plast. |
|
|
Padde: Håller med, man ser ju bara kebabkittade korvmojjeracers av E36:or.. Det är tillgång och efterfrågan som styr priset, men det känns som att säljarna är fler än köparna när det gäller E36or, man ser vissa bilar till salu flera månader, och det kan ju bara bero på en sak, priset. |
|
|
Det är nog en observation som de flesta E36-spekulanter gjort. Satt själv och kollade på 325TDS kontra. 525TDS, och där snackar vi minst det dubbla! (Kan delvis bero på att 325TDS inte är lika vanlig som 325i...) Men det är ju hutlöst om man jämför körkänslan mellan dem båda! Personligen tycker jag E34 bjuder in till en mer komfortabel resa än vad E36 gör, vilket också gör att jag skulle betala mer för en E34... Jeje, det ska "många bäckar små" till för att få ner priset på E36-an, iaf. |
|
|
Det måste finnas någon inbillad föreställning om att en "stylad" 325 coupe "nästan" är en M3. Det verkar liksom finnas en korrelation mellan hur löjlig bilen ser ut och hur mycket man begär i pris. Det jag mest undrar är om det faktiskt finns de som är villiga att betala för andras utsmyckning eller är det bara frågan om bristande insikt om sin bils värde. Kanske är det jag som har tradig smak. DeWa-> Jo, blocket var något bättre faktiskt. Bytbil har faktiskt också några bilhandlar bilar som följer resonabla priser. |
|
|
Visst é de väl se att de gärna ska vara jättebilligt när man ska köpa men sen ska du ha så mycke som möjligt när du ska sälja... Sen kan jag hålla med dig om att de finns många sönderstylade... |
|
|
Får se vad som händer när E90 släpps och E36 blir farfar, men visst håller jag med om att E36or ofta är löjligt högt prissatta och kommer nog inte sjunka nämnvärt inom närmaste tiden. I vissa fall begär man 3 gånger så mycket som för en jämförbar E34 - från samma år, med samma motor, i liknande skick. Ok att en E36 är billigare att äga pga lägre vikt (vet dock inte hur det ser ut på försäkringssidan så jag kanske har fel), men det motiverar inte dubbla, eller tredubbla priset, speciellt inte då båda modellerna blivit "sönderimporterade". Nä, själv hoppar jag över E36 helt o hållet o väntar på att få råd med en E46 :) - aldrig mera M20 |
|
|
Om E36orna är övervärderade måste väl E30 stå i samma skara? Det var väl en E30 till salu för 65.000 på börsen i dagarna. De fina E30 och E36 betingar ett relativt högt pris pga att det inte finns så många rostfria, ostylade exemplar kvar. Men det är fortfarande en realativt populär bilmodell och mer lättsåld än E39 och E34 pga detta. Men jag lyfter mer på ögonbrynet åt E30 fantasipriserna än E36. De flesta E36or säljs nog runt 40-60 tusen. Inte långt ifrån begärda E30 priser... |
|
|
Tycker 525 ligger ganska högt i pris också, om vi då jämför samma motorer (M50Vanos), 93-. Gammal bil? Visst, de håller jag med om... men den känns dock väldigt modern för att vara så gammal! Kan tillägga att jag sålde min 325ICoupe -95 för 60000:- på 5 dagar, första personen som kom och kollade köpte den. Då var den annonserad för 63000:- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.