AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.639

Saab 2.3turbo Vs 528an

Sida 2 av 2
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Helga:
Vad menar du med "inte många rätt"???

185 hk
220 hk
250 hk

Det är alla 2,3 liters motorer som saab gör idag!
ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Oxe: Alla har vi våra små hemliga laster......... Själv har jag haft antal Saabar med Turbo. Jag är helt "normal för övrigt".

Helga: Hallickmetallic är inte Diamantsvart. Den förra ägaren var billlackerare och tyckte att en pärleffektlack passade . Färgen skiftar mellan blått, violett, grönt och brons. Mina elaka kollegor kallar den för Hallickmetallic.

/Johan

Riktiga män kör sedan.
ox
91
oxe
525i 24v -91
Olja:
Jag har aldrig sagt att det är nå fel att äga saab, eller att man inte är normal om man kör det heller! men jag tänkte eftersom jag var inne på ett BMW-forum så.....och bland dom första dagarna här så ser man en massa saab-fakta! Det var mest på skämt faktiskt... no hard-feelings!

Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Hallickmetallic är guldmetallic.
ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Oxe: Ingen fara, jag bara skojade till det lite!

Haglund: En gång hade jag en bronsmetallic Saab 900 Den fick jag många glåpord för, dock aldrig Hallickmetallic. Egentligen heter färgen Monte Carlo Magic.

En liten fundering. Är det fler Saab ägare som byter till BMW än Volvoägare.

/Johan

Riktiga män kör sedan.
Hehe nu blev det mycket Saab i tråden :) Jag tror även som en del andra, att det krävs nog en, tjao iaf 530 för att matcha en Aero.

Helga: Vet hur det känns, jag gillar og900 skarpt. Rätt skön ketchupeffekt med originalturbon. Men jag har ett nyare Mitsuaggregat där nu och det svarar betydligt bättre. Hm, funderar dock på att kanske sälja den =/

Fast`n Loud Turbo Proud.
Handlar väl egentligen bara om vikt/effekt förhållande... och fäste då förstås. Såg ett program om en rysk isbrytare med 700000hk en gång. Den gjorde nog 0-100 på aldrig men den drog en Saab Aero mellan Stockholm och Enköping.
:p
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.