AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
606

olycka med min e30

igår efter jobbet var det tänkt att jag skulle till en kompis som bor 2mil bort. 150m från hans hus var det en korsning där jag skulle svänga höger. saktade ner till ca 20km/h såg ingen från något fåll. "väjningsplikt" när bilen nästan var upprätt får jag helt plötsligt en bil rakt i sidan i hög fart. "50 väg" det small till o min bil fortsatte rakt in ett stenstaket. bilen är rätt mosad. hela vänstersidan är förstörd. fronten kvaddad o antagligen motor o allt annat också då jag såg att växelspaken var nertryckt.

hoppade iaf ut genom rutan o märker att det pissar blod från pannan. stoppade iaf blödningen o pratade igenom vad som hänt, han var precis på väg hem o pillade på stereon så antagligen såg han ju inte mig då o körde på mig.

det jag är orolig för nu. kommer jag bli av med körkortet eller kan jag vara lugn. har haft det drygt ett år nu.

mvh Daniel
Jag har svårt att tro att du blir av med kortet, det handlar ju knappast om någon vårdslöshet i trafik eller motsvarande. Jag känner folk som gjort värre grejer under prövotiden utan repressalier. Han måste ha legat i din döda vinkel eller?
okej ja det var ju skönt att höra.
jo jag vände precis huvudet mot höger så jag såg ju ingenting.
bilen var bara trafikförsäkrad så jag undrar vad som händer nu.
polisen sa att de skulle höra av sig igen så då får vi väl se vad som händer.
Det som kommer hända är att du får köpa en ny bil för egna pengar eftersom du vållade olyckan samt endast har trafikförsäkring. Den ickevållande parten får ersättning via din trafikförsäkring.

Huruvida du blir av med körkortet eller ej beror på om du kan anses begått någon förseelse i samband med olyckan. Var polisen på olycksplatsen? Om inte, så behöver du nog inte vara orolig för att körkortet skall ryka.
okej. när vi ringde första gången ville inte ens polisen komma ut. sedan ringde en gammal tant som bodde där i närheten o lyckades få ut polis brandkår o ambulans.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.