AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.638

BMW 325 e36 vs 600cc mc

Sida 2 av 2
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Saken är enkel att reda ut. Räkna ut vikt/effekt- förhållande på bilen och motorcykeln inkl resp. medpassagerare.
B3 coupe
Fan vad det här är seriöös ibland.....
Det går ju för fan inte att jämföra bilar med hojar.
TobbeBMW
Jag kör hoj själv och det finns ingen möjlighet i världen att BMW'n drar eller ens hänger på en 600 ThunderChief (som e föregångare till R1:an)
Thunderchiefen har 122 hkr ostrypt om jag inte minns fel.

BMW'n eller vilken annan bil som helst har inte en suck, enda chansen är om MC'n har tankat diesel. Eller att föraren lekte med dej istället.
Tobbe.
Vad f*n är en Thunderchief?
Den gamla Thundercaten (som är på 600cc) är föregångare till R6:an och eftersom R6:an slog ner som en bomb med 120hk på pappret så har Caten med all säkerhet mindre.

Thunderrace (1000cc) är föregångare till R1.
l3
180
l3xus
323TIC -83
Förstår inte meningen med att skapa en sån här onödig tråd. Vilken normalt funtad människa som helst kan väl förstå att bilen inte har någon chans. Tycker det skapas för mkt "jag drog ifrån bil X vid rödljuset" eller "min standardbil spöade värsta prestanda bilen på motorvägen"-trådar, man ser dem på typ alla bilforum på nätet och de är lika ointressanta varje gång.

Man har ju läst ett antal spaltmeter "jag drog ifrån"-trådar på ett antal andra forum (och även detta tyvärr). En skrattretande inlägg var t.ex. en 89as Audi 100 2.3e har dragit en Saab 95 2.3t vid rödljus & på motorvägen och ett annat där en gammal standard Volvo 740 GLT bl.a. har spöat en 850 T5a och en BMW 528a. Hur funtad är man då om man kan tro det. I samtliga fallen så har nog inte ens den andra föraren vetat att han varit inblandad i ett sk. race och bara gasat som vanligt.
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Räkan:
Länk

Var det en sån du drog?

Flåklypa:
ThunderAce heter den nog ;)
Lexcon. Ja, Thunderace kanske den heter...har faktiskt inte reflekterat på det. Tänk vad en liten bokstav kan göra stor skillnad. :-)
Visa användare
50
Räkan
Bmw 325 coupe -93
Vet bara att det är en Yamaha 600cc som är en föregångare till R6:an. Men jag gissar på att den är från 90-95. Men som sagt jag ahr ingen aning. Kompisen sa att den har 110 ostrytp. Men så som den gick så var den nog strypt vid det tillfället.
Får snacka med killen nästa gång jag träffar han, bättre att snacka driekt med han istället för kompisar springandes.
Visa användare
590
Bistec
M3 -94 banbil...
Suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuck....................
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
haha
Alla ni som ogillar tråden. Gör nåt annat istället! =)
To
41
Tobbeb
328i -99
320i 2.5 -85
Fattar inte hur man kan lägga upp en sån här tråd!

Jag öppnade inte en ny tråd när jag piskade en RS6a med min 320

///Tobbe
Visa användare
140
HenrikM
BMW 525it -05
BMW 318it -02
Inte för att det är det minsta intressant men ändå...
Det kanske var en FZR600.... 91hk.
Jag har haft en sådan & måste säga att min M5 med 315hk kändes riktigt slö i jämförelse....

Henrik"M"
La
16
Laurén
320i -88
Jag har varit passagerare på en Yamaha YZF 600 cc vid maxacceleration från ca 40-200 km/h. Kan bara säga att jag höll hårt i föraren... Men visst, en pigg 325 kan säkert hänga på, eller dra den :)
BMW-Andreas 325:a isf.
Visa användare
74
Wild Eagle
328i Limo -96
Han har nog jävlats med dig för det fins inga lagar som tillåter det du påstår......

"BMW Rock´s"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.