|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag och kompisarna var ute och körde i bilen en kväll. Så fick vi syn på en motorcykel framför oss. En av kompisarna som känner killen som har motorcykeln sa till mig att jag skulle rejsa med honom. Så jag kör i kapp han. Innan jag hinner komma upp brevid han kollar han bakåt på mig och sen börjar han dra på. Jag är inte sen med att lägga i 2:an och dra efter han. Jag trodde han skulle dra iväg som ett as, men till min stora förvåning så hänger jag på förvånatsvärt bra. Vi slutade rejsa när vi kom upp i lite över 200, då ligger han vid mitt bakskärm och han låg fram för mig när vi börja rejsa, så jag drog han. Motorcykeln är en Yamaha föregångaren till R6an och är från 93 eller nåt. den är ostrypt, ska ha 100hk enligt han själv. Vet att det är många här som inte kommer tro mig, men han har själv erkänt att jag drog han. Fast dem var två på motorcykeln, men vi var 4 i min bil, så... | |
|
så fort det blir mera kilo så går det sämre....;) ///325/// |
|
| En modern 600 cc sporthoj gör 0-200 km/h på mindre än 10 sekunder, din 325 behöver över 30 sekunder. Även om det var en tio år gammal hoj så kör den, om den är frisk och har en förare som kan gasa, ifrån en 325i hur enkelt som helst. | |
|
Killen kan troligen inte köra hoj, eller så ville han inte förnedra dig... ;-) 328án: Länk |
|
|
Troligt, vakna du sen eller??? 6 Cylindrar å bakhjulsdrift....kan det bli bättre? |
|
| är du säker på att det inte var en yamaha dt 50? | |
|
Har iofs inte haft nån 600 cc hoj utan bara 750 cc samt en yamaha r1 (1000 cc) men skillnaden är marginell och jag kan säga som så att även om man är två på hojen så har en trött 325:a inte i närheten utav en chans och heller inte en m3:a, så det var nog nåt allvarligt fel med den hojen om du lyckades dra den med en 325:a. Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
|
Som sagt kompisen känner killen som har hojen, och han erkände att han hade blivit dragen av mig. Han sa att gubben som han hade bak vägde en del. Trodde aldrig att jag skulle göra det. Vet inte hur skicket är på motorcykeln, den kanske inte är så freesch i motorn. Vet inte hur bra han är på att köra hoj heller, men han brukar göra en massa långa wheelies. Såg han göra en wheelie samma kväll med passagerare på. Så han verkar ju kunna köra. Skulle ha haft med migen kamera så hade man ju haft bevis, samt hans erkänande. Visste att ingen skulle tro mig i denna tråd, men var tvungen att skriva för att jag var så paff över att jag hade vunnit. |
|
| Nu vet jag inte exakt vilken hoj det rör sig om, men inte ens Ferrari Enzo eller Porsche Carrera GT hänger med de senaste 600cc sporthojarna upp till 200 km/h. Dessa två bilar har ju över 600 hk, men väger för den skull inte mer än en 325i. Alltså återstår bara förklaringar som att killen inte gasade ordentligt (det är inte kul att sitta på passagerarplatsen på en hoj i 200 km/h), eller att något var allvarligt fel med motorcykeln. | |
|
Jo det vet jag mycket väl, det är därför jag är så förvånad över att jag hängde på så bra. Men tror att det har att göra med gubben han hade med på hojen och att hans motorn nog inte är den freeeschaste. Nockenwelle grattis till 666 inlägget =) |
|
|
Du säger att ni började gasa vid 200km/h och han erkänner att han blev dragen. När började ni gasa? Det är inte en 25kw hoj...strypt till mellanklass alltså? |
|
| Sorry....menade sluta rejsa strax efter 200. | |
|
vi började gasa runt 60km/h typ. Vet inte om den är/var strypt eller ej, men kompisen som känner han sa att den inte är strypt. |
|
| Oj oj oj. Det intervallet är hojens starkaste område. | |
|
Ok då... Du vinner.. Grattis! Vi blundar för fysikens lagar.. Men herregud... Jag tror säkert att du "drog" han... Men Tänk efter... Din bil har inte 1500 hp´s.. Ok? Och eftersom han erkänner att han blev "dragen" så måste han ha gjort sitt bästa... Då finns det bara en förklaring, hans hoj har allvarliga motorproblem! Mao så är det inte så ballt att "dra" en TRASIG hoj med 2 personer på... *suck* Men visst, du drog han!! *Klappar på huvét* ;-) 328án: Länk |
|
| Gör ett seriöst test av scenariot och du kommer skratta åt den löjligt stora skillnaden mellan dessa fordon. Hojen kommer bokstavligt flyga ifrån bmw:n.... | |
|
Constrictor, Fan vad fräck du är nu =) Du verkar ha hoppat över några av de orden jag har skrivit. Har nog skrivit 2ggr att jag aldrig trodde att det skulle gå som det gick. Jag började rejsa med han för att jag ville se en sporthoj piska på, för det är så mäktigt. Trodde att han skulle försvinna i horisinten. Men så blev det inte så. Men visst ska saningen fram som tanka jag hans mc med disel och tömde ur luften i däcken, och visst min 325:a så har jag ca 1500hp på bakhjulen, MINST. Orkar inte försvara mig längre. Jag drog han, trodde aldrig att jag skulle göra det. jag vet inte vad anledningen till detta kan vara. Hans mc kanske är skrot, gubben bak vägde la 200kilo eller så kan han inte köra. |
|
|
Fullständigt omöjligt att en bmw drar en 600 cc hoj, om vi utgår från att personen på hojen ville köra ifrån dej och att motorn på cykeln inte var en 50cc. BMW-Brings more women |
|
|
Räkan: Jag förstår din förvåning, brukar själv också lägga mig bakom sporthojar, bara för att få se dem försvinna... :) Skulle också blivit överraskad om jag hade hängt med, men man kan nog dra slutsatsen att det var nåt fel på den cykeln, precis som du säger. Är det inte lite jobbigt för alla dem som äger "superbilar", Ferrari, Porsche osv, att ett original sporthoj för 100.000 drar miljonbilarna..? Såg en film från Australien med nån Preppad Turbo Impreza, som efter att ha blivit moddad för många sköna dollar blev ifrånåkt av en Ducati 900. SURT! :) |
|
|
Håller med dig BeemerFInne. Räknar man körglädje per krona står sig bilar slätt mot motorcyklar. Jag körde ungefär 15000 mil hoj mellan 1980 och 1991 och så roligt har jag aldrig haft bakom ratten i en bil. Tyvärr hamnade jag tre gånger på operationsbordet för att få skelettdelar ihopskruvade, men suget att köra MC finns kvar ändå. Superbilar för mångmiljonbruk tar man knappast ut och kör med till vardags, utan man låter dem nog mest stå i garage, för att ta någon tur då och då. Ganska likt en MC alltså. Då kan man ju, som du säger, ta med sig dryga hundratusen till en MC-handlare och kvittera ut en ny hoj som rastar vilken superbil som helst, och de allra flesta tävlingsbilar med för den delen. Vore det inte för älgar, drogade eller inkompetenta trafikanter, laserkontroller och andra faror i trafiken skulle jag lätt sälja min 330 och köpa en sporthoj samt en begagnad japansk bil för att ha som nyttofordon. |
|
|
Vet en Porsche 944 turbo som hängde på en Ninja 600, men den bilen är sjukt trimmad också. Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.