|
|
|
|---|---|
|
Har ett problem med backluckan till min 520iAT -93. Luckan låses helt enklet inte fast när man stänger den. Elen verkar fungera då det låter som vanligt när man trycker på "el-öppnaren". Det verkar vara något mekaniskt då låset inte helt enkelt inte greppar bygeln. Min fråga är om detta är ett vanligt fel och om någon på forumet vet vad som kan göras? Lämna in pärlan på BMW är ju ett alternativ... men då får jag ju inte fixa det själv :-( /Epic ______________________ Min första BMW... men inte den sista ;-) ______________________ | |
|
Hej, Om du trycker på låshaken med en skruvmejsel låses den då? Kan ju vara att de beöver justeras. Det har inte trillat ner något i hålet där låsbygeln sitter? Lars |
|
|
Kolla även i bak på själva nyckel låset och se till att bygeln som går över låset ligger som den ska. Ibland kan den behövas justeras eller oljas. Kolla så att den går helt "tillbaka". Du förstår när du ser den... Lycka till. - H U M A N R A G E - |
|
|
lalaw: Om jag trycker på låshaken med mejsel så låser den inte. Inget skräp i hålet heller. Dandelue: Allt ser ok ut... Låset låser alltså inte runt bygeln när man stänger ner luckan... Testade lite mer och när jag vrider nyckel till höger och låser så kan jag få låset att "fastna" runt bygeln. Jag har ett Defa 800 larm med fjärrstyrning och genom detta fungerar det inte (alla dörrar utom bakluckan låser). Kan de vara elen ändå? Har hört att kablarna till bakluckan kan bli slitna med åren... /Epic ______________________ Min första BMW... men inte den sista ;-) ______________________ |
|
|
Jag har också haft problem med bakluckan. Första gången löste det sig med justering av "gummiplupparna" som sitter på vardera sidan längst ner. Andra gången verkade jag ha smällt igen luckan fast låsklon inte var helt öppen, då trycktes den fast och jag fick pressa ut den med en skruvmejsel. Senaste gången var mest udda. Då kunde jag stänga luckan, men låset funkade inte. Det visade sig bero på att mitt centrallås i höger framdörr är trasigt! När den låsknappen var uppe gick inte bakluckan att låsa, när knappen däremot är nedtryckt går bakluckan att låsa. Udda värre. Hoppas du har någon hjälp av detta. Lycka till! |
|
|
Erik: Kollat och skruvat lite men problemet är kvar och allt annt funkar bra. Tack iaf. /Epic ______________________ Min första BMW... men inte den sista ;-) ______________________ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.