|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Tycker nästan det är en självklarhet att ta bort regnr när man annonserar ut en fin bil. När man sedan lämnar det över telefon så har man iaf viss koll på vem som får det. Att visa regnr i annonsen är ju som att servera bilen på silverfat till eventuell tjuv. Sen det där snacket att bilen ändå är försäkrad är ren nonchalans. Jag har ingen lust att betala för att ni "lika gärna kan ta försäkringspengarna". Kan iof hålla med om att det är löjligt att dölja det på en gammal Volvo... |
|
|
Kierkegraard; Enligt dig så skulle alla inbrott upphöra om man slutade visa reg. nummer i annonser. Kom igen! Om jag ringer till dig och får ditt reg nummer, betyder det då att det var jag som gjorde inbrott i din bil dagen efter? Vad gör du om det är någon ringer från ett mobilnummer som kanske inte går att spåra? Och vad har det för betydelse om det är en fin bil eller en gammal Volvo? Oftast är Volvon bara trafikförsäkrad och då förlorar man den. Klagar du också på alla som kör för fort, som orsakar värre olyckor, och höjer försäkringspremien för dig. |
|
| Lägg ner diskussionen, helt meningslös. | |
|
Jag vet att tråden och ämnet är uttjatat. Ville bara flika in med denna annons. Kan någon lista ut varför DENNA annons har retuscherat regnummer? Stöldrisk? Nyimport? Mörkad historik? /Astroboy Länk |
|
|
Därför att ägaren sett det på zatzy.com och vill göra som alla andra utan att veta varför är min gissning. |
|
|
Jag tycker inte heller om att folk kommer hem till mig på tomten och tittar på bilen när jag ej är hemma. jag vill vara närvarande själv. Försäkringsbolagen är dessutom extra kärva om du annonserat din bil och den blir stulen. Mvh |
|
|
kan man ändå inte kolla vart bilen står via tel.nr(nummerupplysningen) För isåfall måste ju alla ha dolt nummer med. En tanke bara Länk |
|
| Ja eller så har man ett mobilnummer, som inte är reggat....ganska vanligt ;-) | |
| Är man seriös tar man bort reg siffrorna i annonsen, det är på så sätt man listar ut vilka som är seriösa av köparna. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.