|
|
|
|---|---|
| Har en mycket konstigt problem, polizei stoppade mig för en tid sedan i rutinkontroll och konstaterade att min backlampa inte fungerade. Hm bara att byta lampa tänkte jag, men nejdå det var kontakten som var trasig och bara hängde lös. Jaha tänkte jag bara att gå till BMW och köpa ny kontakt, BMW kollade upp chassienummer så de kunde ta hem rätt kontakt, tyvärr visade sig kontakten inte passa, den är M14 alltså för grov. BMW sa att detta är den det skall vara och jag kan inte få pengarna tillbaka ty eldetaljer osv återbytes ej. Så de 220kr jag lade ut får jag inte tillbaka samt att BMW inte ens kan fixa fram rätt kontakt till bilen. JAg vände mig till en annan återförsäljare som direkt fixade fram rätt kontakt en M12 som passar som handsken (80kr), bara det att trots ditmonterad och ny lampa så fungerar inte backljuset ändå, irriterande. Jag har bara testat med tändningen påslagen, men nog skall inte bilen behöva vara igång för att detta ljus skall fungera? | |
|
Hmm, slog polisen ner på att backlampan inte funkar? Jag trodde att det inte spelade någon roll om den fungerar eller inte, den går ju igenom besiktningen utan den lampan. Mvh Har du råd att INTE köra Tyskt? |
|
|
delar Highspeed_M5:s åsikt, backlampan finns väl bara till för att hjälpa föraren vid backning? sbp har aldrig kollat backljuset på mina bilar MVH Johan K |
|
|
Iofs skrev FRIFART bara att polisen konstaterade att backljuset var ur funktion...betyder ju inte att han fick en "anmärkning" på det. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Har du kollat om backljuset tänds när du trycker in kontakten manuellt? Dvs. konstaterat att felet är el-relaterat. Det kan ju vara ett mekaniskt fel som gör att kontakten inte trycks in tillräckligt när du lägger i backen... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Hm har inte tänkt på om polisen gav mig en anmärkning för detta, bara att de tog upp det. Johan B, jag har inte provat detta då jag antar att det mekaniska är okej eftersom det fungerade alldeles nyss och då kontakten hängde lös var det självklart det som var felet ansåg jag. Jag skall prova att demontera kontakten igen och trycka med handkraft in "pluppen" och se om det lyser, frågan är vad kan vara fel i det mekaniska och hur fungerar det där inne i växellådan? | |
| Bmwfreaken: Kan vara ett sätt att varna andra att du kommer med bilen i en lite ovanligare riktining än vanligt också. Eller? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.