AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.288

BROMSBELÄGG PRUFEN

netsix
Det står bromsbelägge prufen på min check kontroll, men hur vet jag om det är fram eller bak? Tysk handbok ock ett kort ägande gör mig lite okunnig på de här bilarna.

/netsix
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Det vet du inte, antingen kollar du själv eller så gör mekaren det. Om de är bytta samtidigt, är det till 99% bakbeläggen.
BMW Kungen
BMW vill att du ska köra in å så byter dom de belägg som behövs bytas, billigare att att lossa hjulen å kollar efter själv. det är jätte enkelt att byta belägg själv. bara man köper rätt, finns många varianter.

//Kungen
netsix
Jag bytte både fram och bak ikväll men det står fotfarande bromsbelage prufen ?? Varför gör gör det fortfarande så. Skall man släcka den på nåt vis.
Jag bytte även varnarna.

/netsix
BMW Kungen
låter konstigt... var de gammla beläggen väldigt nerslitna? så att varna var synliga? är du säker på att du fick ihop kablarna till varna rätt? och har du kört och bromsat efter du har bytt?? (tänkte om inte datorn nollades om man inte bromsade)
kan vara kabelbrott på varningskabeln men det syns ju om det fanns några klossar kvar.

//Kungen
BMW Kungen
Kan vara så bara för du är stockholmare....
säkert Dif:are oxå..

//Kungen
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Jag läste någonstans att efter byte av belägg så nollställs checkkontrollen genom att man med dörren öppen sätter i nyckeln i tändningslåset och vrider till läge I eller II (kommer inte ihåg vilket) och väntar i 30 sekunder sedan slå avtändningen. Meddelandet skall nu vara borttaget!

Mvh, Steaman
netsix
steaman---> Tack, det fungerade. Jag hade nyckeln i läge 2 och med öppen dörr i ca 20-30 sek så slocknade det.

BMW Kungen---> För det första så är jag inte stockholmare utan inflyttad gotlänning Och så är jag inte DIF:are utan stolt gnagare.
Sen skriver du att du har en -95 740iA och en 318iT -96, men ser man under tråden "vilka är vi" så åker du Ford Scorpio!! från 88:a eller vad det var.
DREAM ON.

/netsix
BMW Kungen
Hehe... man har ju flera bilar.. kanske inte bmw:n är reggade på mig, men kör ju dem oxå.. har 6 olika bilar i familjen så det finns ju att välja på.
Gotland é helt ok.. Munken i visby t.ex...
Men gnagare, vad é det?? hehe aik..mhmmm

//Kungen
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Är det Kungen (Kejsaren) i nya kläder som talar!

Mvh, Steaman
netsix
Skulle inte tro att du kommmer in på munken med din ålder (18). Dom har lite högre åldersgräns än så. Men det är helt okej (munken alltså).

/netsix
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.