|
|
|
|---|---|
|
Jag precis köpt en BMW 330 Limited -02 Går hur fint som helst men det bara en grej som jag inte fattar.. Kopplar man ut antispinnet helt och försöker dra på så typ slirar koppling på något sett. Först trodde jag att kopplingen var slut men när man testar släpper koppling helt och stampar eller växlar snabbt ner ser tar den helt perfekt! Skulle man försöka starta från noll och försöka slira igång så slirar kopplingen man måste typ lätta på gasen så motor kommmer ner i varv innan koppling får grepp... Alltså skulle jag varva max och växla så blir det ingen direkt kontakt utan det känns som det slirar.. Och det roligast är att när man kört ett tag så här så förväntar man sig att det ska stinka koppling men det gör det inte... Är det någon sorts komfort system eller vad? | |
|
Välkommen till forumet! Läs detta: Länk Det finns mer att läsa, sök Länk på t ex koppling AND E46 , så hiitar du mera. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Alltså jag har orginalfälgar (17-tum). Häromdan skulle köra om en buss körde på ettan hade knappt släppt kopplingen innan jag fick mötande gasa för att köra om men inget hände kom knappt om bussen fick leka med gasen och inte kopplingen. Kopplingen är inte slut knappt dåligt för den slirar inte när man testar den t.ex. 5:an och fullgas och "dubbelkoppla"... Anledningen är för att jag har 3 månader garanti och i kontraktet är det noterat att jag hade invändningar mot kopplingen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.