AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.577

Han köpte en 300zx

Hej ! träffade en kompis idag som precis hade pungat ut 130 k på en 300zx extremt fin bil måste jag säga ca: 300 häst. Men den jag undrar över är den överklass eller överskattad då jag inte vet så mycket om just 300:an Främst tänker jag då på M3 E36 då dom bilarna åtminstonde spelar i samma liga. Årsmodell -93 tror jag första m3:an kom ut grubblade lite om det visserligen finns det 2 olika M3:or av E36:orna men hur är det egentligen. Nu tänker inte jag "PANG RAKT FRAM JAG VANN" eller utan alround egenskaperna då M3:ans egenskaper på väg/bana knappast går att ifrågasätta eller dess motor. Men som jag förstått är inte 300:ans helt oskyldig heller. Åsikter?! någon?
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Som en jämförelse kan jag säga att jag haft motorvägsrace mot två olika Nissan 300 när jag hade min saab. En var trimmad o mappad då hade jag inte en chans. Men den andra var orginal och den tog jag över hela registret. Som jämförelse har jag aldrig slagit någon M3:an... Så själv tycker jag att 300:an e överskattad. Den ska göra 0-100 på 6 blankt (jag tvivlar), och den toppar 260 km/h på mätaren. Inte så skräckinjagande ;) Men den har mycket hållbar drivlina som tål att trimmas lite om man vill. Väghållningen är väldigt bra. Kanske att den kan klå M3:an där. Sedan lyser ju utseendet mer räserbil på 300:an, men om den e snygg eller inte kan ju diskuteras. Men allt som allt så skulle jag inte tveka en sekund på att välja M3:an som e en betydligt bättre allroundbil.
hampe m3
300 är en riktigt trött bil i otrimat skick.
klart lägger man ner ett par slantar i den kan man få den att gå bra, det första man får titta över är kopplingen, den pallar knappt m orginal effekten.

dessutom är 300an översmetad m elektronik som nästan aldrig är 100%, vikten är högre än m3.

Fördelen m 300 är att försäkrings premien är betydligt billigare över lag än den sinnes sjukt höga premien på en m3.

Men det är också den ända fördelen.
Hehe okej. Åkte nämligen i den igår visserligen var det blött men den gick grymt bra 4-hjulsstyrningen var kanon skön låg som slickad mot marken !
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
En lite rolig detalj med Nissan 300zxTT är att när man drar i handbromsen så styvas bakfjädringen upp en aning. Undrar om japanerna har väntat sig att handbromsvändningar används ofta? =D

MVH Morgan.

Länk
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Jag har ägt 2 st 300ZX TT....med rätt fälgar så kan dom se riktigt grymma ut!
Man åker som en kung i den!

Bilen börjar bli gammal, men i mitt tycke är det en av de mest lyckade bilarna, designmässigt, den låg 10 år före sin tid på alla sätt.

Skulle mycket väl köpa en igen om rätt objekt dök upp!
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Jag har ägt 2 st 300ZX TT....med rätt fälgar så kan dom se riktigt grymma ut!
Man åker som en kung i den!

Bilen börjar bli gammal, men i mitt tycke är det en av de mest lyckade bilarna, designmässigt, den låg 10 år före sin tid på alla sätt.

Skulle mycket väl köpa en igen om rätt objekt dök upp!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.