AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
702

Cabrio nu till hösten, prisfrågor och funderingar..

Sökt en del på forumet men hittar bara gamla inlägg som inte relaterar till de ja undrar så jag postar en ny:)
Samt så ligger inte cab åriserna i de läget de gjorde i somras så.. :)

Som rubriken låter så söker jag en "cabrio" nu efter sålt min e36 325i sedan..

Men nu till frågan; Kollat en hel del, både på blocket och på bytbil.com samt powerbörsen, priserna varierar kraftigt från 79,000:- upp till 120,000:-..

Låt oss ta ex en 325i,-94, ca: 14-15000mil(rimligt?), skinn m.m...Vad skulle man ge för en sådan?

Sen till er som har cab så undrar jag:
Försäkring m.m, dyrare än vanligt?
samt hardtop eller inte?

Nån som har nå förslag på hur den ultimata bilen skulle kunna va? Vilka nödvändigheter m.m som behövs..

Tacksam för svar..
//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Min 325 cabrio -95, pedantskött superskick 9kmil med uppgraderade bromsar + väghållning + 217 bromsade hkr, skulle jag få för mig att sälja den vill jag ha ut 115 - 120kkr.

Försäkringen är samma som för en sedan el coupè, skiljer inte en enda :-

Hardtop eller inte säger jag inte! men det beror på vem du frågar. Jag skulle ändå inte få på några vinterdäck på min pga den är ganska kraftigt sänkt.

Den ultimata bilen som funkar till allt, har jag inte hittat ännu. Därför har jag 3 bilar, en till banåka, en cab och en brux.

/ Mvh Ferenc
/// Bavarian Motor Works \\\
Jag har hardtop och skall snart på med den, skall bli kanonskönt. Tyst och med riktig bakruta + att det är skönt att inte slita på tyget i onödan.

Jag tycker bara att de flesta tidiga cabbar verkar ha rost på några småställen, vilket jag inte tål. Det var det som fick mig att leta 96:a eller framåt pga bättre galvning. Visst cabbar körs oftast inte på vintern men de tidigare "billiga" bilar jag kollade innan jag köpte min hade rost på bakluckan och någon på skärmarna.

Mvh John
Visa användare
273
Skillz
325i Cab -88
Försäkringen kan skilja en hel del på en cab mot en sedan eller coupe.

Jag t.ex får pröjsa 36k för helförsäkring på billigaste bolaget för min -88.. Hade jag däremot haft en sedan så hade det gått loss på betydligt billigare slant.. neråt 15k i alla fall.

Mvh
Miche
Länk
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

En cab har inte varit dyrare i försäkring än en sedan/coupe när jag frågat. Kör nu med Folksam och betalar 8400:- / helår / helförsäkring / villa / 29år.

Angående hardtop så är det ett måste (med mina mått) på vintern, lättare att tvätta, skyddar suffletten från att bli alltför ful. Tystare är den också, skönt med värmeslingor i bakrutan dessutom.
//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Ok, det var ett tag sen jag kollade premierna cab vs. sedan/coupe. Men sist jag kollade var väl ca 3 år sen på min E36'a, då skiljde det inte något alls.

Och från 1995 till 1999 hade jag en 325 E30-cabrio, kollade och jämförde premierna på den tiden också, skiljde inte en enda krona.

Det kanske skiljer från bolag till bolag också? Jag har haft länsförsäkringar och wasa/bilsport på de två bilarna.

Jo, det är klart fs.bolagen ändrar ju både premier och villkor lite hur som helst, tycker jag.

Tex. en bil som blir med beröm godkänd för entusiastförsäkring hos det ena bolaget. Men efter 4 år så lägger fsbolaget om premierna helt så att min entusiastförs. blir dubbelt så dyr.

Då går man ju till ett annat bolag och ansöker om en ny entusiastförs. TVÄRT NEJ, din bil är inte godkänd som entusiastbil, är det enda svar jag får!!!

se upp med fs.bolagen, de är f*n inte roliga ibland..... :((

/ Mvh Ferenc
/// Bavarian Motor Works \\\
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.