|
|
|
|---|---|
|
Hur tänker bilhandlare när dom värderar bilar vid inbyte? Ibland kan man ju få världens skambud och ibland blir man paff för man får så mkt. Vad är det som är värt och inte värt pengar i deras ögon vid just inbyten? Det är ju en hej-dundrans variation från ställe till ställe. mvh Martin | |
|
Handlar nog mycket om vad de bedömer vara svår- resp. lättsålt. Om de redan har fyra likadana begagnade bilar, som du kommer med, lär de inte ge överdrivet mycket betalt. Kan också vara så att olika bilsäljare har lite olika kundgrupper. Då kan en bilmodell vara helt död hos en handlare, men hos en handlare några km bort kanske samma bilmodell är betydligt mer efterfrågad. Sedan handlar det alltid om vad det är för bil du skall köpa, och hur bilhandlarens kontrakt med generalagenten ser ut. Vissa handlare har ett system som gör att de får rabatter efter visst antal sålda nybilar, är då din bil den som gör att han ramlar över i nästa rabattklass, får du säkert bättre betalt. I det stora hela gör handlaren en bedömning kring om han kan tjäna rimliga pengar på helheten, dvs. försäljningen av din nya bil och sedan försäljningen av den du vill byta in. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Okej, det lät ganska vettigt. Anledningen var att jag klurade på att byta in min 530iA -95 på en bmw-handlare. Vart erbjuden 40 vilket jag tyckte var för lågt. Kan det vara så att man i många fall tjänar på att sälja privat? Kanske är olika från fall till fall. Jag vart erbjuden 40 som sagt, och då tror jag att jag kan få ut mer privat.. | |
|
Skulle tro att du i minst 95% av fallen får mer om du säljer din bil privat! E34 i allmänhet och E34 med lite större motor i synnerhet, är nog de flesta bilhandlare ganska reserverade mot. Därav priserna de bjuder för dem... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.