|
|
|
|---|---|
|
Hej, ja jag har sökt :) Frågan gäller att gå ifrån en Radio BMW Reverse enhet till buisiness CD? Jag sökte lite och såg att något hände -01 på E46orna som kunde strula till det. Bilen ifråga är en 330 E46 producerad 01/08. Av någon konstig anledning har personen i fråga valt kassett-spelare istället för CD! (bilen är svensksåld!). Är det bara att rycka up reversen och trycka dit en business cd utan några problem (tänker på rattstyrning osv?) Lika bra att fråga en extra gång så man är 100% säker. | |
|
Acey: Ska du köpa en ny spelare eller? Om så är fallet är det ren plug and prey :) Köper du en begagnad så skall du sikta på en mellan 99-02 som jag förstått det. Rattstyrning skall funka rakt av. Hade jag varit dig så hade jag dock provat o skaffa en ipaq kompatibel modell efter 02. Jag är dock ganska säker på att kablagen inte funkar rakt av då, men de borde finans någon adaptersats och skaffa. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Köp en Business CD tillverkad efter 09/2004 istället. Förutom att den stöder inkoppling av en AUX eller iPod adapter så ska man också kunna spela mp3 ifrån CD. När ändrades kablaget och kontakten ibakom radion egentligen på E46, var det 09/2001? På bilar med navigator så ändrades kablaget redan 03/2001. /RS2 |
|
|
Wendtan/RS2: Finns adapter för ny spelare att köpa hos BMW eller är det en eftermarknads grej? Isf bör det inte vara några problem att skaffa en begagnad 02/03 enhet men att hitta en 09/04 begagnat blir nog svårt. Räknar med att listpriset för en ny bör hamna någonstans mellan 5-8000 om jag inte har helt fel? Även om Mp3 från CD låter lockande så vet jag inte om det är värt priset. Däremot kan det vara bra om den vore ipaq kompatibel. Verkar som enheterna på begagnatmarknaden ligger någonstans runt 1500-3000 kr, vilket är mycket men jag tål inte tanken av att köra med någon eftermarknadsspelare i bilen. Ser väldigt 'billigt' ut. Otur om det ändrades 09 när bilen är tillverkad 08! |
|
|
Acey: Mitt tips till dig blir nog att skaffa en cd spelare som passar bolt on. De lär finnas en hel del begagnat, annars tror jag fd bmwspec säljer nya spelare till hyfsat pris. När jag skriver Ipaq kompatibel så menar jag givetvis likamycket ipod kompatibel. Lösningen för oss med bilar innan 02 är Länk en god vän kör detta i sin e39 och de funkar klockrent. Jag tänkte själv skaffa en sådan och ett 1 gb SD kort till ipaqen. De blir ingen ipod, men de funkar. Dessutom gillar jag gränssnittet i ipaqen och slipper hålla på att rota i handsfacket efter ipoden. RS2: Du menar att i denna månaden så har det börjat levereras mp3 kompatibla huvudenheter? Jag trodde det funnits åtminstone ett år nu. Som jag förstått det så ändrades kablaget 09/01 ja. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Hej Acey, Jag har en Business CD till E46 på hyllan. Hör av dig direkt till mig om det är intressant. Mvh / Andreas |
|
|
Acey, Det lär finnas adaptrar hos BMW till de nya radio enheterna men jag har inte lyckats hitta någon mer info om detta. Wendtan, Ja de nya radio enheterna kan spela mp3 ifrån CD skivor fr o m årsmodell 2005. Tidigare så är det väl bara CD spelarna i E60 serien som gjort detta. /RS2 |
|
|
Acey är du händelsevis intresserad ev en Bmw orginal cd växlare så har jag en sådan till salu! Maila tillbaka i så fall... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.