|
|
|
|---|---|
|
Hej alla! Har sökt lite olika trådar här på forumet men hittar ingen som hjälper mig med mitt problem. Det är så att bilen blir varm när man står stilla länge eller i kö. Den blir inte varm när man kör i högre farter. Jag har bytt termostat och kylfläkten men problemet kvarstår. En sak som jag uppmärksamade när jag bytte termostat är att det fanns ingen vatten i slangarna (eller väldigt lite) som läckte ut. Jag har luftat systemet via luftskruven, men vet ej om jag gjorde det tillräckligt. Vidare så kan man annmärka att det kommer varmluft i kupén bara när man riktar luftflödet den mot vindrutan. ??? Kan det ha bildats en luftbubbla i systemet? Är det kanske vattenpumpen som spökar och hur vet man det i sån fall? Många frågor...Hoppas att jag får lite hjälp för det har jag fått tidigare på det här forumet. TACKAR! | |
|
Hej igen! Jag har testat att låsa den gamla kylfläkten i låst-läge (så att den snurrar för fullt hela tiden) och då blev bilen inte varm. |
|
|
Har du bytt fläktkopplingen? Det är med all sannolikhet den eller vattenpumpen som är ur funktion! Mvh, Kalle _____ Bilen: Länk |
|
Seaholm_888 |
Det räcker oftast inte å lufta systemet via luftskruven.... På min gamla 525 fick ja stå en timme å pumpa på slangarna till kylaren för å få flöde på de..... blir oftast en luftficka i termostat huset som e J*VLIGT jobbig |
| Jag brukar lufta bmw sexor genom att ta en stor tratt till expansionskärlet och ha glykol i den och ha luftskruven på termostathuset uppen tills luften har tryckts ur systemet och sedan starta bilen låta den gå fullvarm med locket öppet och därefter fylla efter i expansionskärlet | |
|
byt du viskokopplingen så kokar den nog inte mer.. Det fräckaste med Diesel är att man ser röken när motorn tar i!!=) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.