AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.337

Först med ettan?

Har precis varit på bmw och köpt en 116i.. OK, det är inget monster men den gick väldigt bra faktiskt, vilken styrning, växellåda osv... Bilen är titansilver med 16"... Duger för morsan till jobbet.... Får den på måndag så det måste väl vara en av de första privatägda på vägarna, eller???
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag tror det sålts ett par demobilar tidigare, men är ej säker. Bland de första bör det vara, grattis! :)
femtjufem
"Duger för morsan till jobbet...."

Så du köper bilar bara sådär...
Kanske har lust o köpa mig m.paket o nya fälgar ?
Det har inte slagit herr femtjufem att det kanske var mor som köpte bilen?
hehe, d e inte så att jag har köpt en bil till morsan femtjufem=) den tillhör familjen.... Jag har min lílla volvo 360 (driftbil) till våren... sen blir d M3 e36 så fort kassan säger JA!.....
Nizse

Ta inte illa upp nu men jag trodde man skulle skriva den Bmw'n
man själv äger i sin profil. Lite skillnad på familjens
116 eller en egen Volvo 360 kanske.....

Finns jus äkert många här som har äldre bilar men som har föräldrar som har nya fina Bmw som inte listar dom som "sina" för att dom finns i familjen.....

Som sagt behöver du inte bli sur utan det vara bara en stilla undrarn från min sida.
Wadstedt79

Grejen är den att jag bor med morsan (bilen är hennes), hon kör kanske 1-2 gånger i veckan... resterande tid så ska jag ha bilen, om jag vill... det är jag som kommer att ha hand om bilen osv... gjorde samma sak i sommras då jag å farsan delade på en 9-3 Aero cab, jag hade bilen, betalde skatt, försäkring, lån osv... Nu kommer jag visserligen inte att betala för 116:en..

Men eftersom att jag kommer att ha den så mycke så tyckte jag att jag kunde skriva in den på min profil... kan ju iof skriva att det är morsans om du tycker att det är mer rätt... Jag förstår hur du tänker, och nu hoppas jag att du förstår mig lite bättre....

eftersom att 360:n är min första "egna" bil så är det väl inte fel om den står med under "min första bil"??

MVH Richard
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Undra om alla skriver att det är bankens bil också som har lån på sina bilar? :o)
Acey

Har man ett banklån så kanske man betalar det själv och inte
låter mamma betala.... Tycker inte det är riktigt jämförbart.
Många som har pengar att betala sin bil kontant som inte vill
binda upp kapital i en bil......
fj
160
fjalar
Tesla Model 3 LR AWD -19
VW Tiguan TSI DSG -18
Kul bil! :)

Sedan förstår jag inte riktigt vad det spelar för roll vem som äger en bil? Om killen brukar den, men hans mamma betalar den - gläds åt honom som får njuta en ny BMW! :))

Grattis till ett bra bilval! :)

-- fjalar
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Wadstedt79: Bor man i en familj kanske det är onödigt att köpa en 1a om det redan finns en? Tekniskt sätt är det väl mammas bil, lika tekniskt så är det väl bankens bil om man har ett lån knutet till bilen. Håller med fjalar. Spelar väl ingen roll vem som betalar, det är knappast den sortens diskussion som detta forumet är till för.
-
219
- -BMW- -
BMW 535d -08 LCI
Skyline GTR -91
Låter som avundsjuka från några håll här :P

Älskar BMW..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.