AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
28.615

Achtung, M5 poliser!???

Sida 2 av 2
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
mike:
Okej då vet jag :)
^LS^
Hej
Kanske sportbilar av sorten M5 etc är ett
svar på alla dessa Getaway racen.
Som jag för min egen del inte stöder när det
rör sig om stadstrafik. Inte värt att köra på
nån.
Det ska dessutom finnas listor på alla
polis bilar i sverige för allmänheten att få.
Hade en tidigare, fanns en del skojigt i den
vill jag minnas. Inklusive regnummer.

=-------------------------=
Fullgasväxling, javisst!
=-------------------------=
de nya ambulanserna är väl knappast standard. bara deras vinterdäck är ju lite ovanliga. 225'or med 3-millimeters dubb på..

jag har kört dem och läst besiktningsprotokoll, datablad och pratat med folk på wimans som byggt dem samt installerat all elektronik och kommunikationsutrustning i de som kommit till västra götaland hittils så.. men men.. orkar inte bråka om det skall vara på det sättet..
"läst om ambulansbyggarna" finns dessutom flera företag i sverige som bygger ambulanser..
St
130
Stefan T
M135i -13
mikebike:

När S80:n var ny och testades i Auto, Motor & Sport så skrev de att S80 T5 fanns men skulle bara säljas i utlandet. Jag vet dock inte om det stämmer, ams har ju haft fel förut...
yeah! hejja joakim! =)

nä men seriöst. ambulanserna är ju enna riktiga specialbyggen. trevliga sådana. dock har klimatanläggningen till sjukhytten tyristorstyrning som stör allt vad radioutrustning heter. plus att glasfibertaket (typ hela bilen är i glasfiber eller liknande) saknar jordplan och funkar kasst med samtliga antenner. detta orsakade många övertidstimmar =)

men allvarligt.. föga upplysande =) inte ens bmwbilar juh =)
BM
511
BMW-Danne
BMW 530d -02
poliscossen köptes o ägdes av en kille som brukar vara inne på www.zatzy.com, tror han har sålt den nu.

men den var visst ganska snabb =)

mvh Danne

390Nm - oljebrännare!
väntar på våren = 20" fälgarna på, nu 'bara' 17" vinterdäck...
Sp
507
Speddy
730i V8 -92
Länk S80 2,4T 200hk, 2,9R6, 2,5D,
All annan info hittas på hemsidan för nyfikna
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Raskt rörde vi oss från M5-poliser till Volvo-ambulanser :-) Vad är det värsta ni sett utomlands? Mitt bidrag är Milanopolisens Testarossa, och nej, ingen skröna. Inte ens civilt målad :-)
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Skånepolisen kanske inte har några BMW men jag vet att RPS Säk i alla fall tidigare ägde ett par BMW. Bla en mörk 540. Ngn som har hittat regnumret på Malmöbilen än? Den kan också vara inhyrd för en period då är den inte reggad på Polisen fastän det är dom som brukar den.

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Har inte sett bilen sedan dess. Dock regnar det ju inte M5 E39 i Malmö. Bilen var standardmässig på utsidan och mellanblå (vanlig färg på M5, vet inte vad färgen heter). Om någon ser en sådan och det sitter 2 kostymnissar i 30-årsåldern, ta reg.numret och checka. Hett tips är runt Davidshall där såväl Guran som polisen huserar.
Stente:
Testarossa, finns det nån bild på den som du känner till?

Det är inte vikten som är för tung, det är du som är för svag.
Polisen har civilbilar av alla möjliga märken, även BMW. Den gråblå Cossien var grym på den tiden. Jag såg den haffa bilar på Ringvägen en vinterdag...

I början på december -01 såg jag även en Volvo 740 komma farande i en söderförort till Sthlm. Blåljus på instrumentbrädan och långa svarta spår i gatan när han drog ur tvåan. Vid växling frustade det ordentligt och spottade ut en ordenligt eldkvast bakom bilen. Duktigt trimmad...

Dessutom lär vår kära trimfirma i Tullinge har preppat civila SAABar...

Ja, detta är alltså vad våra skattepengar går till....
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Här kommer motsatsen:
En f.d. granne till min mor och far åkte fast av en civil Amazon för lite mer än tio år sedan.

Ang. Cossien så har den också nämnts i tidningen Bilsport. I en artikel om en turbo-Golf så nämndes att ägaren till den bilen jobbade med att serva polisens bilar i Stockholm, bl.a. den beryktade Cossien. Och den var inte i originalskick...

qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Som sagt, se mitt tidigare inlägg ang. trafikpolisen i Östergörland.

När vi ändå snackar om otsatserna... just nu rullar en vit Suzuki Swift hos Polisen Söderort. Lagomt rostig och illa ful... såg den själv med blåljus på instrumentbrädan på ringvägen utanför skolan där det är 30 för några dagar sedan. Snacka om att få ta skitpasset.. åka och haffa fortåkare i en vit Swift från (i bästa fall) 88:.... :) :)

Signatur --> Gillar du också 80-tals BMW och kanske särskilt E23? Då ska du höra av dig till mig, håller på och sätter ihop en maillista för dessa bilar!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Testarossa med blåljus jo jag tackar jag???
angående Testarossa.

Min "Styvson" bilmek i 20 år, in på verkstaden kommer
en ung BMW ägare men en nyimp E34 540 och frågar lite väl kaxigt" kan ni serva såna här bilar här?
Tror jag nog säger min styvson och sneglar upp mot taket, på lyften står Willermans Röda Testarossa, killen försvann ut rödare än Ferrarin med kommentaren jag återkommer.

MVH
Hasso
Polisen använder sig ofta av biluthyrningsfirmor. ex C RPS fru ägde en uthyrningsfirma vilken bara var en täckmantel för spanbilar.
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
stämmer!
Civila Polisbilar står ofta på något påhittat bolag.

fyrhjulsdrift är roligast!
Hur som helst problemet är ju att det är felmetoder att gömma sig för att ta en intet ont anande BMW ägare som håller 122 kmh på den öde motorvägen istälet för att ta dom som verkligen skall korsfästas: dom som inte fattar 30 vid dagis och skolor mm....

Mera vanliga poliser som syns och gör annat än skjuter laser ( vinterdäck, nykterhet, belysning, släp, "kamikazepiloter"(betendeövervakning)) och vill jag ligga 130 på den öde motor vägen så låt mig då göra det i fred..
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Vafan var det som var så svårt? Jag frågade polisen, och dom har inte använt sig av någon M5:a.

Jeppe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.