|
|
|
|---|---|
|
Hittar inget kopplingschema som stämmer.. båda modellerna på perfect power hemsida stämmer inte alls, dvs färg/pin ... vad ska man gå efter, färg eller pin? eller är det någon som har ett kopplingsshema till en e36 325 1992 som dom kan skicka?? det är ganska brottom så jag är tacksam för alla svar! carl_dirt@hotmail.com | |
|
Hej. Bilden på kontakten som finns ovanför ritningen stämde ej för mig, dock till E30. Prova att vända på siffrorna, 88 kanske är 1 och 1 är 88. Det underlättar med ett kopplingsschema för ECU:n, det fixar dom på Wibergs i Luleå för en 50 lapp. Hoppas det löser sig! |
|
|
Hej!! Det finns en rysk hemsida med kopplingscheman minns dock ej vad den heter!! Har länk på min andra dator. Jag hade samma problem med min SMT inkoppling.... Men ett hett tips är att faktiskt mäta på sladdarna så att du får rätt.... Dels kan du ju mäta i bägge kontaktstyckena, dels får du mäta signalen med bilen igång. Mvh Jesper |
|
|
dr.stain - när jag skrev det där satt vi på wibergs och gämförde schemana, känner dom som jobbar där och en av dom gör installationen av SMT. :) Jesperado - har hittat den sidan, den verkar seriösare än perfectpowers scheman, ute och gemför schemana nu... Men jag tycker det är svagt att man inte skulle kunna hosta fram ett kopplingschema som STÄMMER och skicka med i SMT paketet. |
|
|
kolla i dehär har för mig nån pinne stämde där iaf.. Länk |
|
|
Jesperado?? QUE?? Problemet är väl att det finns ett antal varianter!! //Jesper |
|
|
oj sorry jesper_w, såg lite fel på namnen.. va lite stressad:) allt löste sig iaf men inte den lätta vägen, va till och mäta sig till alla kablar och det tog ju sin tid. tack förresten Al* för att du var snäll nog och svara på lite frågor när man ringde som hastigast :) tack! |
|
|
vad var det för fel med kopplings schemat från P.P? //Thörn "Man skall sikta mot stjärnorna, då når man iallafall trädtopparna" andra bilar:Saab900T16@TD04 |
|
| P P kopplings scheman stämde typ 1 kabel. verken färg eller pin stämde. | |
| det var så lite :) hoppas du får till allt så.. | |
| xarg: Ok, så det var du. Hörde nåt rykte om att bränsletrycket inte räckte till? | |
| Tror inte det är bränsletrycket, det skulle inte spela någon roll när man laddar så pass lite sa han på stylingkompaniet. Men jag tror vi gjorde lite fel när vi mappade första gången, ska tydligen mappas i loop etc.. vi gjorde bara rakt av i staplarna och då ställer bilen tillbaka sig direkt efter typ eller så klipper knacksensorn och ställer bak tändningen ännu mer ena sekunden och andra ställer den tillbaka till orgi.. skumt. | |
| Vad är det för knacksensor du har? | |
| Sitter det inte en orginal knacksensor? har för mig att jag kopplade in den enligt schemat. | |
|
E36 pumpen räcker inte långt! Den börja balla ur redan vid 350hk på en bil jag mappade |
|
|
Har din bil knacksensor som standardeller vadå? Vad pallar en min pump, 325 E30? |
|
|
Beronde på skick, en som vi provat klara inte ens 250hk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.