|
|
|
|---|---|
|
Tror d har med styrservon att göra, men vet ej. Ska jag fylla på olja någonstans? Tacksam för svar! Nicke | |
| prova kolla om du har servo olja i behållaren??? | |
BmwMutte |
har samma problem och jag har olja |
| Hmmm, jag har oxå olja där. Vet ej hur långt upp den ska vara, men jag ser oljan iaf. | |
|
På E34 ska nivån ligga ca 5mm över silens botten vid KALL motor. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
*bump* Nån som vet nått mer om detta? Har samma problem på min 540 -95. |
|
| Hmm, undrar om detta är samma "gnällande" som jag har. Mitt ljud dyker upp när det är kallt ute (> -10), låter som om jag har en flock änder i framvagnen :) Det blir värre när man svänger, jag har fått för mig att det är från hjulen det låter..men så kanske det inte är. Kan ni beskriva era ljud lite mer? | |
|
"En flock änder" kommer ganska nära. Ett j-a gnäll är det iaf så fort man svänger. Mitt slutade med att jag proppade behållaren full med servoolja (trodde inte d var d eftersom behållaren hade kvar olja i botten). Grejen var bara att det hade läckt ut på några veckor igen... Så igår slängde jag i nytt ihop med sånt där undermedel "tätning av styrservo", så får vi se om detta hjälper. Nicke |
|
|
Nicke_M: Hur gick det med servo-problemet? Misstänker samma fel i min... |
|
| Kan vara servon som snart ger upp. Har ni någon huggande känsla i ratten när ni svänger?? Och olja i behållaren, byt servon. T | |
| Kan vara servon som snart ger upp. Har ni någon huggande känsla i ratten när ni svänger?? Och olja i behållaren, byt servon. T | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.