AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
685

e39, vad gör man om man inte hittar växlare anslutning?

Ha
110
Habul
530dA -99
Jag har en 530d med buisness cd-n, som jag har förståt finns det växlare styrning på denna cd spelare och det ska finnas en kabel bak i bagaget på vänster sida till en cd växlare. Jag hittar ingen kabel. Går det på något sätt att installera en växlare ändå... Är det ingen som har gjort detta med orginal cd?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Jag vet att detta är en fråga som ställts väldigt många gånger i bilstereoforumet så letar du en stund så hittar du säkert ditt svar.
Det brukar inte vara något fördraget alls till skuffen till cdväxlare.
Tyskarna är dåliga på fördragning av kablage.
Det finns en utmärkt sökfunktion sök inlägg så prova gärna detta.

///MVH Hasso
Länk
Inga problem alls såväl orginal som Sony/Alpine ( med interfacebox) växlare funkar fint

Som tidigare nämts: tyvärr inte alltid fördraget (tillval 694) men inget svårt att dra in i efterhand ( märk dock att interfaceboxar för "piratväxlare" skiljer i utförande om dom sitter fram eller bak)

Själv har jag Sony CDX-T69 och det funkar fin fint

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
an
81
andrkv
E60 520dA -07
E61 525dA -09
Hej,
Det skall vara två kablar som återfinns tapade i kabelstammen bakom luckan till vänster på touringarna. En tre polig busskabel samt en större, typ 9 polig kabel. Busskabeln finns som regel i bilen, dock har jag några gånger fått eftermontera den 9-poliga. Kostar inte mer än några hundringar på BMW.

Antingen köper du en orginalväxlare, då ingår alla kablar samt plåtvinklar för att fästa, eller en Alpine som finns för E39 och E46. BMW har för övrigt sänkt priset på orginalväxlarn, komplett sats kostar inte mer än ca 4000:-

Lycka till!
Mvh // Andreas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.