|
|
|
|---|---|
|
Skulle behöva byta ut mitt bmwemblem på motorhuven.. hur går man till väga för att lossa på det och vad kostar ett nytt orginal emblem? Pratade med en kille som sa att man kunde pilla bort det med en liten skruvmejsel.. finns det kanske några bättre lösningar?? Behöver man limma fast emblemet efteråt? //jocke | |
|
Det är inte så svårt, det sitter med stift i huven. Lägg något imellan huven och ett platt verktyg, mejsel, och bryt försiktigt, då lossar det. Men ta det försiktigt så du inte skadar lacken. mvh Tommy NoFear |
|
|
Ok.. ska testa det.. tack för ett snabbt svar!! //jocke |
|
| Ett annat sätt är att göra ett par ringar av tex tandtråd, lirka in tråden under märket och sedan dra rakt upp. | |
| Jag provade med fisketråd men den gick bara av. Bästa är nog med 2 små skruvmejslar så man kan lyfta försiktigt runt. Det sitter 2 piggar på horisontallinjen sas som ska upp ur 2 stycken gummipluppar. Så om du försiktigt lyfter till höger och vänster så ska märket komma upp utan problem. Någon som vet vad nya märken kostar föresten? | |
|
Ca 130 kr. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tillämpas samma teknik på bakluckan? För där har färgen flagnat bort på mitt märke.... |
|
|
Stavros: Ja Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Är det inte bättre att trycka på piggarna från baksidan. Inifrån motorutrymmet alltså! Gick bra på min iaf. Slipper man att riskera lacken. elpe300 Bilen: Länk |
|
|
Använd inte mejslar! Ta limpistol och lima fast något du kan dra i (BMW EN BIL ATT TRIVAS I) Mvh Roger |
|
|
Det är inte alla modeller som man kommer åt piggarna från insidan. 2 mejslar och skydd under lacken fungerade utmärkt för mig, när jag skulle bytte mina dåliga emblem. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.