|
|
|
|---|---|
| vad är det som låter från motorn? när jag gasar vilket händer ofta och sedan släpper gasen för att låta bilen rulla en bit kan jag höra någon form av kvitter från motor vad är detta ? är det bara jag som är orutinerad eller är det något ovanligt. min bil har igår gått 6000 mil | |
|
Sök på gamla inlägg! Grubbe skrev tidigare följande : "Har likadant på min 330d och min mek säger att det har med insugets utformning och material (komposit) att göra, därför får du "lergöks"-syndromet. Det låter alltså som en lergök när du åker runt 90-120 och håller igen lite med gasen såatt du ska snålköra." Hoppas Du hittar ditt svar! |
|
|
Jo men riktigt så är det inte ,, för mig kommer detta ljud alltfrån mellan 60-40 och 20 -10 km/h är det iallfall så att det är samma sak det handlar om ? ljudet kommer alltså när jag släpper gasen för att rulla lite |
|
|
Svårt att säga utan att ha hört det, men det kan vara en spännrulle till en rem som kvittrar. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.