AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.015

missar på 1 cylinder

Visa användare
3
Alarssson
523Ia e39-97
hej hej, jag har en 523 ia e 39 97:a som beter sig lite underligt iband. Om jag kör bilen som vanligt (till och från jobbet) går den kanon. Men om jag startar och flyttar den 1-2 ggr så går den bara på 5 cylindar nästa start tills den blir varm. jag har bytt tändstift och kollat så det inte ligger vatten i tändstiftshålen i vetilkåpan men det e ok, funderar på om det kan vara en tändspole...???Eller om den surar igen men en bmw ska väll klara även korta körintervaller.? jag kunde inte se på T-stiften vilken som den inte går rent på...
Hoppas på ett givade svar.

alarssson
stefannorr
Kan ju vara de,men de man läser mest om är ju vevaxelgivaren..men i ditt fall går den ju bra annars så tveksamt.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Nja, BMW:s motorer/stift kan vara rätt tjuriga om man gör några korta start/stop med kall motor.
Då är det inte omöjligt att stiften surar ner sig...

Vad har du för stift?

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
stefannorr
Jag är ju långpendlare kör cirka 4 km per dag : ) stannar vid affärren efter typ 1 km o sen resten hem,har aldrig tvekat vid start eller surat ner sig efter korta stopp.(ännu!)
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Med korta stopp menar jag typ 20meters flytt mellan olika parkeringsplatser eller dylikt med kall motor.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
stefannorr
Ja de va korta stopp...de har ja ej testat så kan ej utala mig om de...dessuom är ja teoretiker o ej praktiker...dom svar o tips ja kommer me är de minnet sparar...mekarhänderna..finns ej : )
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.