|
|
|
|---|---|
|
Tänkte spruta lite lite rostskydd under bilen idag. Vet att det på E34´an går två nästan decimetertjocka balkar i bilens längdriktning. Undertill finns det ett par små hål. Ska man/kan man spruta in lite där också eller ska det vara till för ngt annat? Räcker det med att bara spruta på underredet på det som synns så att säga? Eller ska man in i de där hålen? *BAWORAK* | |
|
I dom hålen ska du spruta in tunnflytande hålrumsvätska som är till för detta ändamål. Diesel innehåller mer energi än bensin! |
|
|
Ok, Har köpt på mig Hagmans Tjockflytande. Funkar det eller måste det vara tunnflytande, den som man har i dörrar o så? *BAWORAK* |
|
| Fördelen med ett tunnflytande är att det har bättre krypförmåga. Skulle rekomendera detta. | |
|
Du skall inte använda tjockflytande inne i balkarna, det skall vara tunnflytande preparat där. Det tjockflytande preparatet skall du använda på undersidan av chassit/i hjulhusen. Här har du lite instruktioner: Länk Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tackar för tipsen. Nu han jag inte läsa svaren innan jag gick på, men det verkar ha gått bra ändå. Det fanns ju inte så många hål och det var ju egentligen bara en balk att komma in i. Men jag sprutade extra mycket o det rann ut lite här o där så det måste ju ha lagt sig bra, trots att det var tjockflytande. *BAWORAK* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.