AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.073

Någon köpt trimchip av de som säljer på Autopowerbörsen?

Jo
172
JohnC
318is -90
323ti compact
Funderar på att göra det men viktigt att kolla först att de fungerar och att det verkligen finns ett varvstopp så att man inte blåser motorn, dessutom vill jag inte att det skall ge mindre effekt, mer är mindre viktigt. Det är varvtalsstoppet jag vill åt för bankörning.

Tacksam för svar.

Ha det

JohnC
Jo
488
JohnnyB
320d xdrive -08
Har inte tid att leta nu, men om du söker lite så hittar du inlägg om några stycken som inte ens fått igång bilen med chip som de köpt av en snubbe på powerbörsen.
Behöver ju inte vara samma, men man blir lite skeptisk.
nicke.t
har ett chip från trendab o de gav ej nåt imin m5a .och ett från turbocenter i min 525a ger inte ett skit.

An
231
Andreas1981
M535i -86
540 M-sport -99

Har chippat några av mina tidigare bmw en 328 och en 535:a och det gav inte heller nånting.
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
nicke och Andreas: Är ni förvånade över det :)

-------------------------
Den Svarte: Länk
/Chrille
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
M535/535 e28 svarar bra på chip. Om det är den svensksålda man har. Den har annan styrbox och avgasrening jämfört med den tyska och har därmed fått lägre effekt. Så man ska inte förkasta chipning helt. Det kan funka bra, men i dom flesta fall är risken stor att man inte märker någon skillnad på en sugmotor.
Som tur är så har man väll öppet köp, så det är bara att testa. Märker man ingen skillnad så är det ju bara att lämna tillbaks.

///Jesper

BMWCS #5494
Bl
1.196
BlueBeemerBoy
E91 LCI 318d 2010
E36 Coupé S50B32

Är tydligen en av de få som är mkt nöjd med mitt chip...
Vet inte om det är samma mapp nu för tiden men mitt 3 år gamla Superchip var värt varende krona...

Mvh. B

"What we have here is a total lack of respect for the law"
(Smokey and the Bandit 1977)
Jo
172
JohnC
318is -90
323ti compact
Nja, det var inte riktigt det jag frågade, det förekommer Chips här på Autopowerbörsen som kostar så lite som 400 kr och det är dessa som jag skulle vilja ha info om. Nu försöker vi igen.

JohnC
brorsan köpte ett sånt chip till sin 525-92 gav märkbar effekt, tyckte den kändes ovanligt pigg motför tidigare gånger jag kört den, sen sa han att den var chipad då fick jag svart på vitt. dessutom fick motorn ett mer "rivigt, metalliskt" läte o herregud va skoj de var att åka när han dog till 7000 ca o växla o samma visa på nästa växel, givet så var motorn genomvarm

___
Mvh
Patrik N.
Varva till 7000 varv på varje växel, hmm...
Frågan är väl om några få extra hästkrafter överväger riskerna...?

// Jögge
Det blev lite tokigt formulerat...
Jag menar om det är värt att ta sådana risker för några futtiga extra hästkrafter...???

// Jögge
men det var mest för att testa, blev lite mer bottenstark också. var upp på dom varven kanske 1 sek eller så

___
Mvh
Patrik N.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.