|
|
|
|---|---|
|
HEJ Har ett högfrekvent vinande/visslande från motorrummet och det följer motorvarvtalet. Det låter rent jäkligt högt vid tomgång. Annars kan man knappt höra det inne i bilen. Bilen går för övrigt helt OK. Har ni haft liknande ljud och/eller möjligtvis vet vad det är som låter ? Hälsn / Per O. | |
|
Remmslir?? Låter förjävligt nu på min iaf, har kommit glykol på skivorna, ska rengöra och byta remmar i veckan. Eller så kan det vara något lager i kompressor, generator mm.. |
|
|
Har lyssnat mer noggrannt idag, ljudet kommer def. från prylarna där remmen sitter. Ljudet är istort obef. vid kall motor, är kraftigt efter riktig varmkörning. Det borde inte vara nåt lager tycker jag (eller?) Jag skall testa o rengöra, ev. lite remspray på ? / Per |
|
| Remspray ska man aldrig använda då det är en korttidslösning, men pröva spraya på och se om det slutar. Slutar det så köper du nya remmar och rengör nogrant skivorna. | |
|
Tack för det Laggie. Skall testa så får man se (höra). Man kan ju hoppas att det bara är rem/skivor som gnisslar / Per |
|
|
Hej PEOLISER. Jag hade samma problem med min bil. Det var vevhusvent. membranet som orsakade oljudet. Det lät också som det kom från främmre delen av motorn, förmodligen p.g.a. resonans i insuget. Efter bytt membran, inget oljud. UK |
|
|
Tack för det. Jag skall snart lämna in bilen för insp. 2. Bra att veta. mvh / Per O. |
|
|
Hej, tänkte jag skulle lyfta den här tråden igen eftersom min 325 beter sig likadant, alltså har ett högt visslande ljud vid tomgång, det låter som det kommer framifrån motor utrymmet. Ljudet låter ungefär som ett läckage på insuget. Kan det vara det där membranet isf var sitter det ???? Mvh Perra |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.