|
|
|
|---|---|
|
Har svårt o bestämma/vet ej om vilken öppet sportluftfilter jag ska köpa till min 323iC. E d ngn som har provat nåt som fungerar bra o e nöjd me d?? //tacksam för svar | |
|
Som oftast så är smaken lite som baken. Vanligast är att utseendet får avgöra men skall man gå efter bästa reningsgrad och flöde så finns egentligen bara ett par märken att välja på beroende på applikation. Filter Länk Testresultat Länk |
|
|
Verkar lite skumt det här: "Alla filter i testet ovan är i samma storlek förutom LR100C som har större filteryta. Detta medför att LR100C får bättre flöde samt mindre rening." Jag tycker att ett större filter borde ge bättre rening... Jag tror att jag satsar på KN-filter, de är ju "originalet".. |
|
|
Innan man köper ett sportluftfilter över huvud taget, skulle jag rekommendera att man söker efter de äldre trådarna som finns i forumet. Det är ett väldiskuterat ämne och kort sammanfattat skulle man nog kunna säga följande: 1. Ljudet blir bättre (om man tycker om insugsljudet). 2. Effekten ökar inte, inte ens om man skärmar av ordentligt. 3. Om man har dålig avskärmning minskar effekten då motorn kommer att suga in varm luft. 4. Filtreringen av luften blir sämre, vilket leder till större slitage och sämre effekt på sikt. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
...glömde en sak! Om motorn är mycket trimmad i övrigt, kan sportfilter ge en effektökning. Men om motorn är original eller måttligt trimmad, är inte lufttillförseln den trånga sektorn för effektökning i en modern BMW! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Du skriver alltid bra inlägg Johan, sånt lyfter forumen här på Autopower! =) | |
|
Tack för alla svaren...nu har jag en bättre uppfattning om sport luftfiler mm... MVH MOMO |
|
|
Tack för alla svaren...nu har jag en bättre uppfattning om sport luftfiler mm... MVH MOMO |
|
|
|
| En kul detalj är att m3 e46 använder exakt likadant originalfilter som 316 e46 har...... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.