|
|
|
|---|---|
ferraripeter |
740i -95.. 14500. tvättade i Motorummet med lågt tryck...kötde en sväng inga problem, bilen stod några timmar sen,, lös lampan. anar fukt i kontakten.. rycker av sladden lampan släcks???? ( det ska den väl ej)?? ok sprutar elektronikspray, funkar ej första ggn, gör det igen, låter bilen stå i 45 min, startar, lampan släckt.. phuu så skönt, tar min E-30 till jobb idag, kommer hem.. kör 5 mil inga problem. Bilen står i 30 min igen kör hem igen och lampan tänds.. men kan släckas i små stunder, och små fladdrar, ?? vad är felet, lös oljepump, kontaktfel,oljetryckskontakt? Pumpen ska kollas nästa vecka i samband med oljebyte.. det är inte den höga farten som dödar,utan det plötsliga stoppet. |
Scheckheft |
Hej Med allra största sannolikhet är det oljetryckskontakten som spökar. Kontakten är otrolig känslig för fukt. Jag bytte min kontakt efter motortvätt och problemet var löst. Pris för kontakten: ca 200:-. Mvh Scheckheft/bmwe38.info ___ Länk |
ferraripeter |
Hade du samma symptom? det är inte den höga farten som dödar,utan det plötsliga stoppet. |
Scheckheft |
nästan samma symptom. På båda mina E38:or efter motortvätt. Törs man erkänner det här på forumet ;)? Som sagt är kontakten fuktkänslig. Gäller att täcka ordentligt. Mvh Scheckheft/bmwe38.info ___ Länk |
ferraripeter |
ok, kör på din linje, kan ju inte vara en tillfällighet bara att det kom, efter det att jag spolat av servobehållare, som dessutom sitter rakt ovanför..men vågar man köra ändå, man hör ju på motorn, att den har oljetryck.. går fortfarande tyst det är inte den höga farten som dödar,utan det plötsliga stoppet. |
ferraripeter |
aha.. är det du som ligger bakom E-38 sidan... den har jag lusläst... mycker bra och intressant sida,, det är inte den höga farten som dödar,utan det plötsliga stoppet. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.