AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.246

Dra kabel till cd-växlaren E46 kostnad?

bole
Är det NÅN som har en aning om var o för hur mkt man kan gå billigast undan med att dra audiokabel från business radio till framtida cd-växlaren där bak?

Tack
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Förstår inte riktigt frågan, kanske för tidigt på morgonen.
Jag köpte en växlare inkl kabel för ca 3500 hos Länk (se börsen) och att dra kabeln under mittkonsol o matta kostade inget.
dumdum
Du gör väl det själv? Då blir det ingen kostnad förutom kabeln om du inte fick med den..
bole
Mr Shhh(eller nån annan) har du någon anvisning på hur man ska dra den långa kabeln från radion till bagaget?

Tack i förhand
Bole: På min 328 E46 98 så var kabeln fördragen. Var bara att leta upp den. Den satt under klädseln i skuffen. Uppe till vänster på knölen som är hjulhuset. Vet dock inte om det är original eller om det var förra ägaren som satt dit den.
/R
bole
jag har kollat där..tagit bort vänsta inredninegn där ovanför vänstra hjulet o jag kunde inte se nån kabel
Hmm trist.. Jaja, då får du pruta med installationen när du köper växlaren om du inte gjort det redan.

Lycka till.
/R
bole
har beställt cd-växlaren från england ..hitta jättebra pris typ 1500 för ny alpine mp3 ... jag köpte kabeln idag på bmw'n ska försöka dra den själv...ringde lite ljudbutiker de sa att det e enkelt..det enda jag saknar är handledningen ska försöka fixa det i vällingby idag... nån som har det hos sig? vore kul att nis skickar
bole
prisinfo ... kabeln kostade 211 spänn art.nr: 61128374683

sen får man ha nån klämma som jag tycker är onödig men okej ..

klämman 12 spänn art.nr. 61131390431

bole
hmm fick kabeln idag och installationsanvisningen från BMW..

problemet är att den här kabeln jag köpt verkar passa BMW-er efter 09/01

det finns egentligen 2 cd-växlar förbindelsekablar och 1 adapterkabel

a) Förbindelsekabel cd-växlare endast för fordon med färdmonitorradio
b) förbindelsekabel cd-växlare endast för fordon utan färdmonitorradio

vad i helsike är en färdmonitorradio???

fattar nada..är det business radio är det nåt annat?

isåfall måste jag byta in kabeln o skaffa en ny...

jag har iofs en E46-a 323i sedan från 1998 med business radio

varför ska det vara så många kablar?

Nån?

tack i förhand
bole
okej ... av installationsanvisning att döma så är det helt andra kablar än vad jag fått av BMW som jag ska köpa...

Det är en strömförsöjningskabel...och sedan en specialCDadapter till BMW E46 innan 09/01
bole
För att genomföra detta skulle jag behöva ytterligare TIS AW's vore kul om nån kan mejla dem i pdf format till mig (fast till annan mejl adress, svara gärna här så får ni mejladressen)

TISAw's är:

5213000
5147000
5147030
5143150
5224005
5226008
5116210
6411048
6411049
6411050
6511040

Tack i förhand
bole
Well

jag har nu tagirt bort träpanelerna för att ta ut radion för att se vad för sorts uttag det finns där...och bakom radion fanns 2 lediga uttag..en va hane och en va hona.. 8 eller 10 pinnars tror jag att det var..iafall ... en av dessa passade perfekt med den CD-kabeln som jag köpt från BMW och nu undrar jag om detta är just den rätta kabeln...har inte fått min cd-växlare ännu men ska testa såfort jag hinner..har hunnit skada de 2 clipsen som sitter på panelen på passagerarplatsen men ska omedelbart på måndag köpa nya...jag är ganska förvirrad för TIS säger en grej och anslutningar på radion får mig att tänka på en annan..

NÅGON som kan bidra med lite klarhet här?

tack i förhand
bole
har fått reda på att man behöver 2! kablar om man har en E46-a från 98-01 där man bara har radio business i... det e strömkabeln och cd-växlar kabeln fast inte den vanliga som de säljer på BMW utan en specialgrej.

Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Pröva att söka på

www.e46fanatics.com
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.