AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
995

Möjligt el-knas?

Tr
603
Trebor
BMW 523 -11

Tjena gott folk!

Har ett lite skumt fenomen på min 525:a som jag nyss märkt....centrallåset funkar inte ibland. Och så när jag var på väg hem från en polare nyss så slocknade stereon, v-torkarna slutade funka.....sen när jag var hemma så skulle jag låsa bilen och då funkade inte låset. Satte mig då i bilen och stängde dörren...juckade lite med låspinnen på dörren och sen helt plötsligt funkade det.

Kan det va nå glapp i nån strömkabel typ bakom stereon....har nyligen satt i en annan stereo. Har också märkt att stereo "nollas" lite då och då.....ser det på klockan

Tack på förhand ///Robban

M3 E30, WORTH WAITING FOR!
C-låset brukar bero på dåliga sladdar i bakluckan. Var det åt mig iaf/Johan
FA
1.429
FAF
X4 30d -16
Kolla huvudsäkringen på hö fjäderbentorn o motorrummet.
FAF
Hade liknande problem förrut, hat du kollat att ala sladdar sitter ordentligt fast i batteriet under sätet. Du har ju, stereon och c-låset och vindrutetorkarna, dom sitter nästan vid samma säkring, alla ligger nära varandra, kan ju vara ngt knas där kanske.. kolla batteriet försat, det gjorde jag, plus kabeln satt inte riktigt åt ordentligt
Tr
603
Trebor
BMW 523 -11

Tja!

ska kolla polerna på batteriet....kollade kabeln i bagageluckan för nån dag sen och den såg fin ut.

Jag har ju batteriet i motorrummet på min 525:a så det är ju ganska simpelt att kolla.

Tack för alla svar ///Robban

M3 E30, WORTH WAITING FOR!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.