AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.327

en fråga om m5?

Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
har någon nån information om m5 01 som står i karlstad??

bmw rules m5e39=king
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Menar du den Carbonsvarta som finns på BMW Autowåx?

//Schnitzer

*Svenska M5 E39 Registret
OBS! Skicka gärna registreringsnummer på M5 E39 till DE91@hotmail.com
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
ja exackt..

bmw rules m5e39=king
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag har kollat ganska så mycket på den bilen. Har t.o.m. suttit inne i bilen och tagit en del kort. Skicket är väl skapligt, men inte i toppskick för att vara så ny. Det märks att den har gått som bruksbil ett tag, men den är ändå i bra skick. Jag tror att den har gått som leasingbil, men är inte säker. Jag kan ta reda på mer om den om du vill.

//Schnitzer

Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
ja det skulle vara jätte bra..tack på förhad

bmw rules m5e39=king
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Vad skulle du vilja veta om den?

//Schnitzer

Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
skick almänt...allt som e värd o veta bra o mindre bra saker...

bmw rules m5e39=king
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
När jag har kollat på den så har jag faktiskt märkt att den har små partiklar av rost på slutrören, inget extremt men jag la märke till det när jag tittade på den på nära håll. Förarstolen ser lite nersitten ut, men inte farligt (jag jämför med passagerarstolen fram samt baksätet som är i mycket bra skick. Under huven ser det rent och fint ut (i alla fall när jag kollade). Annars är den ganska fin i lacken, har dock sett några stenskott på ytterbackspeglarna men behöver inte lackas om. Ganska självklart eftersom den har gått som bruksbil en hel del. Dörrar och huv tyckte jag gick fint. Det var inget som tydde på att bilen skulle vara smälld. Elstolarna fungerade som de skulle samt navigationen gick igång när jag drog på tändningen. Bilen ser i alla fall ändå väldigt bra ut, men jag tror att den har gått på vintern en del i Sverige. Det är ju upp till dig att avgöra. Ska du komma och kolla på bilen så kan jag gärna möta upp om det passar med tiden. Jag brukar prata med en av säljarna på BMW i Karlstad som är väldigt trevlig. Jag har för mig att bilen kostar 389.000 kronor, ganska mycket pengar egentligen. Det finns ju billigare bilar av den sorten, men detta är ändå en 2001. Det är i alla fall utökad läderklädsel, präglad Nappa Point i Silverstone/svart. Väldigt fin inredning, tycker jag.

//Schnitzer

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag tror inte att det är fulläder i alla fall.

//Schnitzer

Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
nu så kostar bilen 349...jag vet ej hur det blir men funderar att komma o kolla på den.

bmw rules m5e39=king
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Du får skicka mig ett e-post till M5E34@hotmail.com om du ska komma förbi och kolla.

//Schnitzer

M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Schnitzer:
Ursäkta om jag kommer med en annan fråga till dig men..du verkar ju hjälpsam så...

Hur mycket dricker DIN M5:a?
Landsväg?
Stan?
Blandad?

Ska sälja m3:an, vill ha nåt som är billigare att äga, mer komfort men ändå hyvsat snabbt samt drivsäkert. Och M5 3.8:a är lockande..tror du det blir billigare?

MVH: Henrik

///M3
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Frågan var ju inte ställd till mig nu men man kanske får inflika något. Har inte koll på totalkostnaden för de båda, men servicen blir i varje fall dyrare med M5, M5:an har ju lite extra rutiner utöver M3 med byte av kilremmar osv, en Inspektion kostar mer till M5. En oljeservice är nog samma pris dock.

Driftsäkta är de ju, om man sköter service och inte bränner däck och kör hårt när den är kall (vilket många tyvärr gör), men om den är bättre eller sämre än M3 är svårt att säga, båda bilarna verkar rätt stabila.
Men rent generellt så är väl det inte billigare att köra en M5 än en M3, och har du dessutom planer på att använda den M5:an i stor omfattning så har du nog en något dyrare tid att se fram emot.

-M5 E34 Limousine register Länk
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
det gör jag gärna schnitzer!!!

bmw rules m5e39=king
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
M3_LOVER: Jag tror inte att det kommer att bli billigare för dig tyvärr. M5:an har ju sin största nackdel med vikten som gör att det tar en del bensin att ta sig framåt, samt att servicen är svindyr. Skulle inte rekommendera dig att köpa en sådan bil som bruksbil då de brukar gå ner sig ganska så snabbt och som HD91 säger så förstör många ägare dem med att spinna etc. Det är ju inga som helst fel om man har ekonomi till det, men det är det inte många som har och de som har det vill heller inte lägga ut såna summor endast på sånt som måste lagas. Det räcker nog med servicekostnaderna tycker de flesta.

Min M5 tar precis under en liter/mil på landsväg, och ca 1,5 i stan skulle jag tro. Blandad körning så blir det runt 1,2-1,3.

//Schnitzer
När jag hade min M5 92 3,8 så inte fick jag den att dra 1l på landsväg utan 1,3-1,5 obs 10km över hastihets beg..Om jag vore din så skulle jag kolla på en 540 i stället ungefär samma drag som M5 3,8 men billigare förs. samt mindre bensinförbrukning..
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Marie: Det är väl snarare samma drag som i en 3,6 menar du väl? 3,6:an kör ju ifrån 540i också, men 3,8:an går ju faktiskt bättre än en 3,6. Om du har en 3,8 som nästan går som en 540 så är den M5:an inte frisk i motorn eller så kan inte personen köra bilen på rätt sätt.

//Schnitzer

Det är en synd att jämföra 540 med M5, mega skillnad!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.