|
|
|
|---|---|
Dino |
Tja , grabbar jag vart o kollade på en 328 års 96 som hade rullat 13900mil ... som jag möjligtvis tänkte köpa . men undrade ska inte mätarställningen visas när man trycker in trippmätaren på den när den är avstängd för det gjorde det inte kan det vara nåt allvarligt och vad är det som jag ska se upp med Pris: 129000;- är det värt ??Väl utrustad är den ! M-MotorSport |
|
Hej! Det där med trippmätaren kan du bortse från. Mkt bra skick o mkt utrustning så ligger dom i det priset ungefär, men inte mer om det inte är M-pkt på den också. Skitkul! bil på sommaren men på vintern utan antispin blir den lite sladdrig. /Andy , 525tds-92, 325tds-94, 328i-96. |
|
Dino |
Andy tack för svaret. men vad kan det där med Trippmätaren bro på ?? vet du det!!! och mil talet är det ingenting som jag behöver oroa mig för .. Bilen ser allmänt fräsch ut och är en sedan och enligt min smak så är den väutsustad tex : Asc , pdc ac osv... men utseende mässigt så är den helt original !!! M-MotorSport |
|
Betala max 110t jag har set flera sånna för runt 100t. men cupen ligger väll runt 130t beroende på utrustning. |
|
Dino |
m3efl , håller med dig om att man kan säkert hitta billigare men problemet är att jag har en 316i som jag måste ge som inbytes bil så att jag får lös pengar och isåfall måste jag jo sälja den...vilket verkar vara som en jätte objekt för en 316 :(( M-MotorSport |
Dino |
Förresten det här glömde jag fråga , kan man kolla så att ac funkar som den ska på vintern ? med tanke på att det blåser jo rätt så kallt från alla bilar vid den här tiden... ( har inte erfarenhet av ac i mina E-36 or) M-MotorSport |
|
Föreslår att du testar i ett garage. Även om det är kallt ute ska det märkas skillnad om ACn fungerar eller inte, bla. eftersom luften också torkas. Brukar använda AC vintertid för att få bort imma från rutorna. Obs att AC:n bör startas åtmistone en gång per månad även vintertid för att fungera. Annars blir det dyrt. Lycka till med bilköpet! |
|
Dino |
Tack för alla råd ... ska åka o titta närmare på den idag , och hoppas att jag får det jag förväntade mig M-MotorSport |
|
Vill tillägga att när jag köpte min 328i-96 åkte jag Sverige runt(några hundra mil) i sommras för att finna en bra fräsh 328i. Tittade på mera bilar än man kan räkna på fingrarna och det var inte alls lätt att hitta en 328:a som var fräsh och i bra skick med s-bok och välutrustad. Priserna varierade mellan 90-170000:-, för priset runt 100000:- så var det inte mkt man fick, en del var rena vrak som det typ satt fönstervevar i, dom som var fina,välutrustade med s-bok började på ca 135000:-. Finns säkert dom runt 100000:- som är fina också men dom är nog inte så lätt att hitta skulle jag tro. /Andy , 525tds-92, 325tds-94, 328i-96. |
|
|
ASC är bra på vintern ja, men sladdrig? Jag skulle säga skitkul på sommaren och ännu roligare på en snöig trafikfri väg. Kartoffeln und sauerkraut - Jawohl! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.