|
|
|
|---|---|
|
tyckte den låg lite högt i pris, vad tror ni att den är värd? Länk mvh yoodina "riktiga brudar kör BMW" | |
|
Hej! Den här typen av bilar är extremt svåra att värdera. Ju mer entusiastfordon en bil är desto mindre bruksvärde har den. Skall du bruksköra en BMW M3 så får du tycka att det verklighen är värt det. Det är dyrt. Bara att försäkra en sån här bil kostar skortan. Det är i allmänhet ägarkostnaderna och framförallt försäkringskostnaderna som gör den här bilen så pass billig. Då utgår jag från att bilen är tyskimport men ärlig. Är du intresserad av bilen så bjud 177 k minus max 15% när du tittat på bilen. Som säljare skall man alltid respektera ett bud även om det är lågt bara köparen sätter plånboken där munnen är. Typ OK du får 160 här och nu gör vi affär. Sen tycker jag att du skall M-testa bilen. Skriv det i köpeavtalet. Bil överlämnas efter full likvid och efter M-test som köparen betalar. Överstiger "fixa" kostnaden 10K har säljare och köpare rätt att häva köpet. I annat fall så delar man lika på kostnaden. |
|
|
Förutsatt att den är krockfri och att milen stämmer så är den säkert värd 165 -170 k. Det som gör att jag värderar den lägre är att det är en ny import med en vansinnig försäkring som följd. Vissa bolag vill inte ens försäkra ny importerade M3:or. Men den ser fin ut på bilderna iaf. MVH BJÖRN |
|
|
Håller med 1Björn, Bilen ser mycket fin ut men man bör verkligen kolla upp driftskostnaderna på M3 E36 ordentligt före köp. Det var tyvärr detta som fick mig att lägga ned "Projekt-avusblå- M3-E36-Limmo" förra året och välja 328 istället. Tveksamt om F-bolagen vill ha med den att göra då den verkar sakna både kodade nycklar, godkänt larm och startspärr (står åtminstone inget i annonsen om detta). Sen tycker jag att fraser som "borttagen fartspärr, toppar 280" inte direkt tyder på någon större seriösitet hos vare sig säljaren eller tidigare ägare. När jag ser nyimporterade bilar som säljes av privatperson blir jag alltid lite misstänksam. Bl a för att ingen importerar en bil och sedan omedelbart säljer den för välgörenhet :-) Säljaren i annonsen har konfigurerat i flera annonser och trådar på forumet. Vad jag förstått köper han bilar från tyskland och säljer dem sedan nästan omedelbart på hemmaplan. Jag har själv ingen erfarenhet av vare sig säljaren eller bilarna han förmedlar och kan därför inte uttala mig mer om hans verksamhet. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
konfigurerat - FIGURERAT /ordpolisen |
|
|
Tack Markkus, eller kanske heter du Markus?? ;-) mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
| Några resor dyrare också, speciellt i drift! Men absolut mer bil för pengarna. | |
| Jag fick upp fel länk (e30 325!!), glöm det jag skrev! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.