|
|
|
|---|---|
|
Hej detta var aktuellt senaste 20-30 dagar! de kollar allt sedan vill de titta på dina däck detta är "inte obligatoriskt" men då undrar jag vad säga? I tidningen sa de att man inte var tvungen att gå med på och visa däck men sedan skrev de att folk fick ju böter oxå? Tror att ca 46% åkte med slitna eller dåliga sulor. Vad tycker ni? Har ni hamnat i en sån razzia? Intressant att höra MVH | |
| Tycker det låter skrämmande att 46% av bilarna åker med dåliga däck! Då liksom allt annat det är bara den lilla ytan som har kontakt med asfalten. Tycker det känns bra att en polisen kollar detta. | |
|
Ja visst Sifran var tottalt förbrylande I katrineholms kommun 46 procent åkte med nåt defekt på däck. Nu är jag inte säker man kanske lufttrycket ingick oxå i statistiken Men i varje fall 46 var korekt. Visst är det galet! |
|
|
IOFS Detta var inte obligatoriskt utan friviligt men man säger inte NEJ. Det fanns folk som tacka nej pga "ha brottom" och detta gick bra men polisen trode de vile bara komma undan |
|
|
Menar du att dom vill kolla reservhjulet? För titta på däcken på bilen gör dom väl om dom vill, det finns ju en lag, är dom slitna är det ju bara att betala. Håller med acey, om verkligen 46% åker med slitna däck, så är det nog med däcken dom skall börja om dom skall minska dödsolyckorna!!! |
|
|
Hej Nej jag mena att poliser stog och kontrolerade körkort nykterhet osv sedan fanns det 3 killar i vita sånna där arbetsrockar och kontrolerade samtidigt däck! Gick runt och fråga "har du nått emot en däck kontroll?" Man kunde bara tacka jag. Detta var polisen i samarbete med nåt förbund vet ej vilka det var riktigt Nåt däck fälg och däck organisation nu kommer jag inte ihåg |
|
|
Hur mycket är det i böter för för slitna däck? Samma som att ha sommardäck i vinterväglag eller? // Daniel "E46 Coupe snart kanske om jag hittar nån" |
|
|
Spajjjs: Böterna på bristfälliga däck är 800:-, oavsett brist eller antal... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jesperado: så de kvittar om man har ett eller fyra som e bristfälliga så kostar det 800:- sammanlagt? // Daniel "E46 Coupe snart kanske om jag hittar nån" |
|
|
Förlåt, men det lät lite dumt med att det var frivilligt! Speciellt om man sedan fick böter. Då skulle man ju kunna svara "nej, jag vill inte att ni kollar däcken, för dom är inte godkända". Jag tror ju inte att polisen som stod vid sidan om och lyssnade hade sagt "då går det bra att åka vidare". |
|
|
Spajjjs: Ja. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.